ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Esittele wonderlandisi

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Esittele wonderlandisi   To 05 Helmi 2015, 17:38

Aiheena olisisi siis kertoa hieman tai ehkä vähän enemmänkin wonduistanne. Jos on joku on taiteillut jonkun kartan tai jotakin, nii se on vaan plussaa (ei väli vaikka se kartta olisi kuinka huonosti piirretty).

Mä nyt aloitan esittelemään mun wondua. Mun wondu on jaettu kahteen osaan, "yksityiseen"- ja "julkiseen alueeseen". Niitten alueitten erot ovat että yksityis alue on ite suuniteltu ja siellä ei ole ollenkaa NPC:tä, mut taas "julkisessa alueessa on niitä NPC:tä ja ne alueet "generoituvat randomisti". Eli siis mulla ei ole ollenkaa valtaa millaisii ihmisii/olentoja mä tapaan siellä tai millaisiksi paikat rakentuu. Eli toi "julkinen alue" on suuniteltu MMORPG tyyppiseksi paikaksi. Koska toi julkinen alue on aina erillainen, nii sitä on turha esitellä, joten esittelen vain sen "yksityisen alueen".

Tossa alhaalla te näätte pienen kartan, joka on... no... aika kauhee. Mutta silti, siitä kartasta näkee kaikki tarvittavat, vaikka se muistuttaa 2v lapsen paintti piirustusta ja onhan se kartta hyvin piiretty jos otetaan huomioon et se on piirretty kännykän paintil.

Daden huikeen taiteellinen kartta

Mut joo itse asiaan. Wonduni ("yksityinen alue")on aikalailla yksi iso niitty, jossa kasvaa paljon punaisia kukkia. Kukkia on kummiskin sen verran että yli puolet niitystä on vihreetä. Wondun keskellä on yksi rakennus ja sen rakennuksen nimi on "Mökki". Nimi on aika ankee, mutta mun mielikuvitus (saa ehdottaa parempaa nimee jos haluu). Se mökki näyttää noin kolme kertaa isommalta ku se oikeesti olisi, eli se on oikeesti aika pieni. Se mökki on tyyliltäänsä hirsimökki joka vähän isompi sisältä päin kuin ulkoota päin. Sen mökin sisustus ei ole kovinkaan kummoinen ja eihän me Emin kanssa oikein olla oltu siellä kovinkaan paljoon. Sen takia se mökki on aika pölynen ja muutenkin likainen.

Kartan oikealta ala reunasta löytyy järvi joka on  lempinimeltää "Lätäkkö" (mielikuvitus 10/10). Sen järven oikee nimi on Azdonin järvi, mut en jaksanut korjata sitä karttaan. Se järvi on uimarannaksi tarjoitettu, eli sieltä löytyy myöskin hiekkaranta (unohdin piirtää), mut ei kovinkaa iso. Sen järven vesi on aika sienertävää ja yleensä aina sopivan lämpöstä uimista varten.

Kun kattoo kartasta hieman ylös päin nii näkee portaalin, joka sit vie "julkiseen alueeseen".

Wonduni sää yleensä on hieman tuulinen ja aurinko paistaa yleensä aina, mutta silti joskus saattaa olla pilvisiäkin päiviä. "Julkisella alueella" wondun sää on aina täysin random.

Tosta kartasta katsottuna wonduni voi näyttää aika pieneltä, mutta sitä se ei ole. Esim. Mökin ja portaalin väli matka on noin 500m ja wondun niitty jatkuu vielä lähes kilometri jokaiseen. Suuntaan, paitsi sinne missä on toi järvi. En kokenut tarpeelliseksi piirtää sitä koko niittyä, mut tosta kartasta näkee kaikki rakennukset mitä mun wondun "yksityiseltä alueelta" löytyy.

Mä tulen tekemään paremman kartan kun ehin ja lisään joitakin muita kuvia.

Semmonen oli mun wondu ja nyt on jonkun muu esitellä omansa, jos vaan löytyy semmonen Smile.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Esittele wonderlandisi   To 05 Helmi 2015, 18:17

olio kirjoitti:
Jännä idea et on tollein yksityinen ja julkinen alue. Toisaalta ite kaipaan just nimenomaan niit randomeita tilanteita ja ihmisiä et tein mun omast wondust kokonaan julkisen. :') Ehk sit jos myöhemmin kaipaa semmost ns. vakautta, ennustettavuutta ja omaa päätösvaltaa lähes kaikkeen nii vois sit luoda yksityisen alueen.. Very Happy
Ite tein ton "yksityisen alueen" sen takia että olis joku paikka jossa voisi rauhoittua. Paikka ku paikka, jos mä laitan silmät kiinni ja visualisoin wonduni mun ympärille, tulee aina mukavan rauhallinen olo.

Ja noi nimet "julkinen"- ja "yksityinen alue" tulee siitä että julkisessa alueessa on noita NPC:tä jotka vie sit sen "yksityisyyden" ja yksityisessä alueessa niitä ei ole.

Viimeinen muokkaaja, Dadezt pvm To 05 Helmi 2015, 21:56, muokattu 1 kertaa (Raportin syy : korjailin kielioppia lol)
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Esittele wonderlandisi   To 26 Helmi 2015, 01:25

Elikkä siis joo, päätin nyt keskellä yötä alkaa piirtämään wondustani kuvaa mustekynällä... Ei menny ku tunti Very Happy

Ensinnä, upea kartta kaikessa yksinkertaisuudessaan:

Keskellä on isompi aukio jossa on lampi, sen ympärillä menee pyöreässä muodossa polku jonka ympärillä on vatusti metsää josta on hankala kulkea läpi jostain syystä. Sivuilla on pienempiä aukioita, se missä ei ole kysymysmerkkiä on ainoa jossa olen itse käynyt. Tiedän että niitä on useampi, mutten ole tutkinut niitä vielä. Nevira joskus selitti että yhdessä niistä oli joku juttu mutten muista missä niistä ja mikä juttu Very Happy
Tuolla ylempänä on puuton alue jossa menee polku jonnekkin. Luultavasti meren rantaan koska paikka näyttää samalta kuin kotipaikkani tien päässä oleva meren rannalle johtava polku.

Mustekynällä tuherrettu kuva lampiaukiosta:

Ympärillä kuusia. Lammen ympärillä hirviästi kukkia. Ruoho on turkoosin sävyistä mikä ei näy kuvasta ja tunnelma on muutenkin aika sininen. Paikkaa valaisee hehkuvat valopallot jotka leijailevat hieman ylempänä, mutta melko matalalla. Eivät näy kuvassa Very Happy Puiden takana on se kauhean puinen metsä josta ei pääse läpi. Se kyllä näyttää niin pimeältä etten edes haluaisi lähteä sinne Smile

Wonderland on kokonaan Neviran luoma, eikä minulla ollut siihen osaa eikä arpaa. Siksi en halua muuttaa sitä mitenkään, sillä sehän on juuri sellainen minkä tulpa haluaa. Viihdyn siellä itsekin aika hyvin. Pitäisi vain tehdä jonnekin tuonne sisätila, koska tykkään olla sisällä. [No siellähän on makuuhuone, etkö muista? bounce ] ... En Very Happy Pitänee lähteä tutkimaan.
Näytä käyttäjän tiedot
Nanna
Erityinen

Viestien lukumäärä : 70

ViestiAihe: Vs: Esittele wonderlandisi   Ti 10 Maalis 2015, 10:33

Esittelen täs nyt vaa ton meijän talon koska oon niin laiska... Meijän wonderlandhan on ihan tosi iso saari missä on paljo kaikkii paikkoi jotka esittelen jos joskus jaksan.
Ihailkaa paint-piirroksia!

1. kerros

-Keittiössä nuo keltaiset on niitä työtasoja, uuni ja jääkaappi. Vihreä laatikko on kaks tuolii ja pieni pyöree pöytä.
-Ruokahuoneessa vaaleempi sininen laatikko on pöytä ja kaheksan tuolii, tummemmat on jotain astiakaappei ja muuta säilytystilaa.
-Kasvihuoneessa on paljo, tosi paljo kasvei, pöytä, kaappeja ja vaikka mitä.
-tummanvioletti laatikko on astiakaappi, vaaleempi lila laatikko on koristeellinen matto, keltanen on kirjahylly ja oranssi on nojatuoli. Toi harmaa laatikko niien vieres on rappuset.

2. kerros

-Tyhjä huone vasemmas reunas on varahuone jossa on milloin mitäki
-Ilonan huoneessa on PALJO kasveja.
-Sethin huoneessa vasemmas yläkulmas toi lila vinoneliö on välil kiikkutuoli, välil nojatuoli. Vihree laatikko on iso kirjahylly, keltanen on matto, vaaleenpunanen on korkee sänky jonka alla on välil sohva ja välil koulupöytä. Violetti laatikko on vaatekaappi ja sininen joku laatikko jota en oo kummemmin tutkinu
-Kirjahuoneessa keltaset on kirjahyllyi. Siniset laatikot on lipastoi. Tää on huone jossa on paljo tavaraa mitä noi tänne tuo.
-Takkahuonees harmaa pallo on jostain syystä vuoden 2013 joulukuusi, en tiiä miks se on siel viel. Oranssit laatikot on kaks nojatuolii, kaks sohvaa joista suoraa takkaa päin oleva on kolmenistuttava, toinen on kahen. Ruskee laatikko on takka ja sininen on sohvapöytä
-Harmaat laatikot on taas rappusii

3. kerros

-Lila laatikko on parisänky, keltaset pallot on sovitusnukkei, oranssi laatikko vaihtelee ompelu- ja kampauspöytää, vihree on erilaisii laatikoi ja muuta säilytystilaa
-Tässä huoneessa katto on tosi matalalla noissa ylä- ja alareunoissa, vasemmas reunas on ikkuna

Unohdin ikkunat kaikista mutta tuskin se ketää haittaa. Sethin huonees on yks ikkuna, takkahuonees neljä aika pientä, kirjahuonees kaks, ruokailu-, kasvihuonees ja keittiös yhet.

Toi talo ei oo yhtää ton näkönen ulkoonta. Se on sellanen keltanen laudoitettu vanhan näkönen, laatikkomainen talo jossa on punanen katto.
Tuol talos on kaks salahuonetta. Tai toises on enemmänkii huoneit.
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

ViestiAihe: Vs: Esittele wonderlandisi   Ti 10 Maalis 2015, 10:43

puli kirjoitti:
-Takkahuonees harmaa pallo on jostain syystä vuoden 2013 joulukuusi, en tiiä miks se on siel viel.

En tiiä miks repesin :'D
Mutta tosi hieno. Oon ihan kakka keksimään sisustuksia ite, ja kaikki huoneet menee aina minne sattuu, mutta sulla tuo näyttää ihan järkevältä järjestykseltä.
Näytä käyttäjän tiedot
Nanna
Erityinen

Viestien lukumäärä : 70

ViestiAihe: Vs: Esittele wonderlandisi   Ti 10 Maalis 2015, 14:56

ClianthaMiura kirjoitti:
puli kirjoitti:
-Takkahuonees harmaa pallo on jostain syystä vuoden 2013 joulukuusi, en tiiä miks se on siel viel.

En tiiä miks repesin :'D
Mutta tosi hieno. Oon ihan kakka keksimään sisustuksia ite, ja kaikki huoneet menee aina minne sattuu, mutta sulla tuo näyttää ihan järkevältä järjestykseltä.
:DD Siel on viel jotaa lahjojakii...
Ite vaa lätkin jotenkii sillee et näyttää ees vähä hyvält tai sit annan noiden keksii Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
Sadi

Viestien lukumäärä : 24
Ikä : 15

ViestiAihe: Vs: Esittele wonderlandisi   La 04 Huhti 2015, 17:21

Meiän wondua leikkivä Wonderland [mitävittua] on täynnä pieniä saaria. Ekalla saarella on iso koivu jossa on rengaskeinu. Siitä pääsee toiselle saarelle puista riippusiltaa pitkin. Se on vähän isompi ja täynnä puita. Kolmannella saarella [joka on iiiiiiiso] on pelto, tulpien löytämä lantakasa
Ja metsä jossa on paljon marjoja. Enempää ei olla viel tutkittu.
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

ViestiAihe: Vs: Esittele wonderlandisi   Ke 08 Huhti 2015, 00:04

Blöh tossa teille wondun pohjapiirrokset:

Ovat englanniksi koska sama kuva on infossa mutta eiköhän tuosta ota selvää silti Very Happy

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Esittele wonderlandisi   

Esittele wonderlandisi
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Yleistä keskustelua-
Siirry: