ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Uskonnoista

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Yuki-Yume

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 17

ViestiAihe: Uskonnoista   Ke 21 Tammi 2015, 20:32

Ei mulla mitään asiaa ole, mutta mitä mieltä olette uskonnoista? Ootteko uskossa vai pidättekö Raamattua random satukirjana? Entä tulpanne?
Mä oon kiinnostunut uskonnoista (kaikista Very Happy) ja ripari ihan piakkoin, mutta en varsinaisesti usko Jumalaan tai jumaliin, lähinnä Kohtaloon sillee et jos tapahtuu jotain erityistä niin sille on ihan varmasti joku tarkoitus. Pyry puolestaan on tiedemiesmäisen ateisti, mutta ei se siltikään kaikkea tyrmää.

ja tälleen toisena kysymyksenä: kuoleman jälkeen Paratiisi, Taivas ja Helvetti jälleensyntyminen, yksinkertaisesti ei mitään vai jotain ihan muuta?
Mulla tää vaihtelee tosi usein, joskus oon ihan varma jälleensyntymisestä ja toisena päivänä Taivaasta, mut sit melankolisessa mielentilassa tulee oltuu sillee 'lol ei sit oo mitää'.

ja te ootte fiksui ihmisii ja alieneita ja pöhköpäitä, mitä sitten olettekaan, joten pidetään keskustelu asiallisena, jookoskookos c:
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Uskonnoista   Ke 21 Tammi 2015, 22:10

Itse en usko mihinkään jumalaan tai muihin semmosiin, mutta jos joku jeesus, allah tai lentävä spagettihirviö kävelee mua vastaa ja moikkaa mua, nii ehkä sitten pitäis alkaa mietiä että uskonko. Eli siis pidän mielenin avoinna eri ajatuksille ja jos nyt pitää sanoa että mikä mun "uskonto" on, nii olen agnostikko.

Kun mä kuolen, mä haluun kuolla. Mä en haluu mihinkään taivaaseen tai helvettiin tai edes uudelleen syntyä. Syy on se että mä olen elämäni kärsinyt silloin ja mä haluun päästä siitä silloin vapaaksi, vaikka mun koko tietoisuus tuhoutuisi.

Viimeinen muokkaaja, Dadezt pvm La 09 Tammi 2016, 12:22, muokattu 2 kertaa (Raportin syy : Korjasin ateismin aknostismiksi koska ateistit nimenomaan kieltää jumalan olassa olon toisin kuin aknostistit)
Näytä käyttäjän tiedot
jokutyyppi19

Viestien lukumäärä : 23

ViestiAihe: Vs: Uskonnoista   To 22 Tammi 2015, 18:28

Olen agnostikko, eli en lähtökohtaisesti usko jumaliin, mutta en kiistäkään niitä.

Raamattu ei ole satukirja vaan virheellinen/valheellinen(tai ehkä, tosin epätodennäköisesti, tosi) historiallinen kirjoitus.

Kuoleman jälkeiseen elämään en ota kantaa, sillä en tiedä.
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

Viestien lukumäärä : 179
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Uskonnoista   To 22 Tammi 2015, 18:43

Olen wiccalainen, eli siis pakana/noita/luonnonuskovainen, miten sitä nyt haluaa nimittää. Uskon siis luonnon jumaluuksiin, mitä en jaksa tässä sen kummemmin selittää Razz

Pidän Raamattua ihmisten kirjoittamana "kootut teokset" kirjana, jonka tekstit on kerätty ympäri lähi-idän maita ja pakattu uskonnoksi.

Uskon että kuoleman jälkeen ihmisen energia vapautuu ja muuttaa muotoaan eli ns. syntyy uudelleen. Mikään 'elämä' ei liity toisiinsa millään tavalla, ei niinkuin esim hindujen karma vaikuttaa seuraavassa elämässä. Wiccan karma vaikuttaa nykyisessä x)

Näin mulla.

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
Varpus

Viestien lukumäärä : 77
Ikä : 19

ViestiAihe: Vs: Uskonnoista   Ma 26 Tammi 2015, 16:30

En itse koe uskovani jumaluuksiin, mutta uskonnot ovat kiinnostavia ja kiehtovia! Hei. CM, oletko tradwicca, vai neowicca?

Ja Raamattu on omasta mielestäni ihmisten koottuja kirjoituksia, ei sen kummempaa. Ja mitä kuoleman jälkeen tapahtuu, niin ainakaan en mene taivaaseen/helvettiin. Varmaan jonnekin mukavaan paikkaan, mutta mistäs sitä tietää.
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

Viestien lukumäärä : 179

ViestiAihe: Vs: Uskonnoista   Ke 28 Tammi 2015, 12:53

Neowicca. En usko että musta ois traditionaaliseen Very Happy

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
Kikwi

Viestien lukumäärä : 31
Ikä : 15

ViestiAihe: Vs: Uskonnoista   La 07 Maalis 2015, 23:58

Luonnon uskonnot. Uskon että jokaisella asialla on oma henki, joka voi vaikuttaa kohtaloihin tarpeen tullessa. Uskon myös että henkiin yhdistämällä, niitä miellyttävältä ja niihin uskoutumalla voi saada hyvän vaikutuksen. Myös noituus on lähellä sydäntä, koska isoisoäitini oli "lapinnoita" eli hän harjoitti noituutta ja käytti sitä hyvään. Saunat, metsät ja muut muinaisen suomen pyhät paikat ovat tärkeitä minulle. Kirkosta eroan heti kun mahdollisuus on.
Näytä käyttäjän tiedot
mimpulainen

Viestien lukumäärä : 5

ViestiAihe: Vs: Uskonnoista   Ti 31 Maalis 2015, 15:57

wiccalainen täälläkin cheers
oon kaks viimestä vuotta kulkenu "opiskelijana" tässä wiccalaisuudessa, ja nyt kun täysi-ikäiseksi tulin niin kirkosta eroamisesta tuli ajankohtaista ja aloin raapustamaan omaa varjojen kirjaa. Muutenkin yleisestiottaen luonnonuskonnot on kiehtovia ja haluisin paneutua tutkimaan niitä.
Toisaalta kyllä myös buddhalaisuus kiehtoo ja olis mukavaa opiskella sitäkin enemmän.

Mutta nämä kristinuskonnot/katollisuus/ortodoksisuus/juutalaisuus ei kiinnosta ollenkaan. Enkä usko että asiat on voinu tapahtua niinkuin esim raamatussa sanotaan. Ihme että näinkin moni tästä maailmasta niin uskoo Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot http://mimpulainen.tumblr.com
Chica

Viestien lukumäärä : 3
Ikä : 18

ViestiAihe: Vs: Uskonnoista   To 07 Tammi 2016, 19:26

Itse olen uskossa ja evl.
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Uskonnoista