ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiinJaa | 

Meditointi

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Meditointi   Ti 13 Tammi 2015, 21:27

Koska tämä forgetus osio on ollut tyhjä jo pitemmänkin aikaan, niin ajattelin tuoda tänne vähän sisältöä.

Meditointi on hyvin tärkeetä aktiivisen forgetuksen kannalta. Meditoinnin avulla hosti voi harjoitella tulpansa visualisointia, kommunikointia tai muuten viettää aikaa tulpansa kassa (vaikka wondus). Riippuen ihmisestä, meditointi on hyvin hankalaa alussa, mutta siinä kehittyy aikanaan. Eli ei kannata luovuttaa vaikka aluksi meditoiminen voi tuntua mahdottomalta.

Meditointiin on monia tyylejä. Olisi hyvä että itse ettisi itsellensä sopivin tyyli, että meditointi olisi mahdollisimman helppoa.

Meditoinnin tarkoitus on lyhyesti vain keskittyä johonkin asiaan, oli se tulpasi tai budha tai joku sana tai tunne. Keskittymisem kohde voi olla siis mikä tahansa olemassa oleva asia tai olematonkin.

Mä en sit oo mikään Pro tai kaikkitietävä meditoinnista, joten mun tää "opaskin" on sen mukainen. Saa/pitää korjata mikäli löytyy suuria virheitä tekstistäni.

Mä nyt tässä käyn läpi esimerkkinä välivaiheittain perus meditaatiota mitä mä ainakin käytän visualisoinnin harjoittelemisessa.

1. Ennen meditoinnin aloittamista olisi hyvä mennä itselleensä mukavaan asentoo, jossa voit olla pitkiäkin aikoja. Eli voit istua kuin ihminen tai istuu lootuskukka asennossa tai vaikka makaa (riski nukahtaa)

2. Seuraavaksi olisi hyvä alkaa rauhottua pikkuhiljaan ja alkaa valmistautua henkisesti meditointi hetkeä varten. Yksi hyvä keino rauhottua hieman olisi vaan olla tekemättä sen kummempaa jonkin aikaan.

Huom!!! Kolmos vaiheen voi tehdä kahdella eri tavalla (on varmasti enemmänkin tapoja toteuttaa toi vaihe, mutta mä kuvailen vain kahta tapaa nytten)

3.a Tässä tekniikassa sä tuot tulpaasi esille, ilman että sä keskityt sun muihin ajatuksiin. Pro tip: mikäli sun muut ajatukset ottaa vallan päässäsi ja yrittää tuhota keskittymistä tulpaasi, niin keskustele tulpasi kanssa jolloin keskittyminen siirtyy tulpaan takas. Kun sä vaan keskityt tulpaasi sun ylimääräiset ajatukset katoavat aikanaan.
Lyhyesti, sä tuhoot tulpaan keskittymisen avulla kaikki turhat ajatukset. Tämä vaatii harjoittelua, kuten meditointi yleensä.

3.b Tässä tekniikassa sä luot (visualisoit)itsellesi ympärille mustan tyhjiön tai, missä ei ole mitään/ketää muuta kuin sä. Kun olet olet onnistut tässä, alat tuomaan tulpaasi pikkuhiljaa sinne tyhjiöön ja yrität nähdä sen siellä (toimii wonduskin myös).

4. Nyt vaan keskityt siihen oleelliseen eli siihen visualisointiin ja ajan viettoon tulpasi kassa.

Mä oon kerännyt tänne myös vinkkejä miten sä voit mahdollisesti parantaa meditointi kokemusta ja muutenkin meditoida paremmin

- musiikin kuuntelu meditoinnin aikana on hyvä tapa.    peittää ympäristön meluhaittoja jotka voivat häiritä meditointia ja muutenkin musiikki voi pitää mielenkiinnon paremmin siinä meditoinnissa, musiikki tyylil ei ole väliä. Ite kuuntelen jopa Dubsteppii meditoinnis välil. Välttämättä toimi kaikil.

- Myös sateen ropinat sun muut luonnon äänet voi auttaa keskittymisessä ja etenkin rauhottumisessa.

- Mikäli olet vasta aloittelia meditoinnissa, nii älä edes yritä heti pystyä meditoida 20min tai yli, se tulee olemaan silloin hyvin turhauttavaa. Hyvä olisi meditoida ensimmäisinä kertoina noin 5min ja siitä siirtyä 10min pitusiin meditointi hetkiin ja sitten 15min ja sitten vasta alat meditoimaan niitä suositeltuja 20min pätkiä.

- Kannattaa meditoida 1-2 kertaa joka päivä (aamul ja/tai illal) kertaa (jopa aina samoina aikoina), että siitä tulisi rutiini, jolloin meditointi helpottuu huomattavasti.

- Binaunar beatsit auttaa aika useita ihmisiä meditoinnissa ja keskittysessä, mutta joillekkin se tuo päänsärkyy

- Mikäli keskittyminen meinaa herpaantua tulpasta niin keskustele sen kanssa. Keskustelu tulpasi kanssa ei haittaa, koska sä silloinkin keskityt tulpaasi täysin.

Tässä oisi pieni esittely mitä se meditoinnin käyttäminen forgetuksessa voi olla.

Mut siis, tän aiheen toissijaiseen tarkoitukseen. Mä toivon että te laittelette tänne miten juuri te meditoitte, mikäli siis se meditointi tapa on erillainen kuin esimerkkinä toiminut, omia neuvoja meditoimiseen, kokemuksia, muuta meditointiin liittyvää ja tietenkin kysymyksiä meditointiin liittyen.

mikäli tekstistäni löytyy suuria virheitä, ilmoittakaa mulle siitä että voin korjata ne.

Viimeinen muokkaaja, Dadezt pvm Ma 31 Elo 2015, 15:17, muokattu 4 kertaa
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

Viestien lukumäärä : 176
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Meditointi   Ti 13 Tammi 2015, 22:15

Ajattelin että voisin lisätä, että musiikin kuuntelu ei kaikilla toimi, esim vaikka mulla Smile En pysty sitten keskittymään mihinkään muuhun kuin siihen musiikkiin ja tulpailusta ei tule mitään. Että onnistun niin täytyy olla joko täysin hiljaista tai sitten semmoista taustaääntä mihin ei juuri tule keskityttyä, esim puheensorinaa tai akvaarion pluplutusta, tai vaikka auton hurinaa.

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
Neotira

Viestien lukumäärä : 64
Ikä : 16

ViestiAihe: Vs: Meditointi   Ti 13 Tammi 2015, 22:39

Hei, kulostaapa hyvältä !
Smile Mutta mua huolestuttaa se että pystyn jo nyt näkemään Ren'en (tulpani) näin aikaisin ja keskustelemaan sen kans... Oonkihan tehny jotain väärin? Tunnen jopa sen läsnän...

Mutta meditointia en ole koskaan kokeillut, voisin koittaa tota 5min...

Vai onko suositeltavaa? Razz
Näytä käyttäjän tiedot
Neotira

ViestiAihe: Vs: Meditointi   Ti 13 Tammi 2015, 22:40

Tolla näkemisellä meinaan ns. mielessäni.
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Meditointi   Ti 13 Tammi 2015, 22:44

Nalica kirjoitti:
Hei, kulostaapa hyvältä !
Smile Mutta mua huolestuttaa se että pystyn jo nyt näkemään Ren'en (tulpani) näin aikaisin ja keskustelemaan sen kans... Oonkihan tehny jotain väärin? Tunnen jopa sen läsnän...

Mutta meditointia en ole koskaan kokeillut, voisin koittaa tota 5min...

Vai onko suositeltavaa? Razz

Joo, toi 5min ois suositeltavaa aluksi, varsinkin jos on huono keskittymis kyky.

Ei se nyt niin huolestuttavaa ole (tulpan näkeminen mielen silmil näin nopee) joillakin on luonnostaan paljon paremmat visualisointi taidot kuin muil.
Näytä käyttäjän tiedot
Neotira

ViestiAihe: Vs: Meditointi   Ti 13 Tammi 2015, 22:46

No kokeilempa huomenna Smile Kiitos!
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Meditointi