ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Sahramin tulpailut

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Sahrami

Viestien lukumäärä : 12

ViestiAihe: Sahramin tulpailut   Su 02 Marras 2014, 12:39

Heissan vaan kaikille. Päätin nyt vihdoin alkaa tekemään omasta tulpailustani päiväkirjaa. En ole varma, kuinka aktiivisesti tätä tulen kirjoittamaan, mutta yritän päivittää tätä aina kun jotain on tapahtunut.

Minusta eli Sahramista hieman
Olen yläasteikäinen tyttö, joka ei osaa kuvailla itseään kovin hyvin. Olen lukutoukka ja viihdyn aika paljon koulussa. Kavereita minulla on jonkin verran, joten en ole kovin yksinäinen. Hallitseviin luonteenpiirteisiini kuuluu ehkä kiltteys ja avuliaisuus, ehkä liiaksikin. Pidän kirjoittamisesta ja piirtämisestä. Metsässä kävely on minulle myös rentouttavaa, tosin siihen en kovinkaan usein saa revittyä aikaa, koska tunnollisuudestani johtuen käytän kouluun melko paljon aikaa.
Tulpailuun törmäsin ensimmäisen kerran lokakuussa 2013, eli reilu vuosi sitten. Vietin päivän tutustuen tulpiin pääasiassa vanhan tulpafoorumin avulla. Sinne ei kuitenkaan ikinä tullut rekisteröityä, vaikka aktiivisesti foorumia seurasinkin. Nyt uuden foorumin myötä päätin ottaa itsestäni niskasta kiinni ja rekisteröityä tänne.
Minulla on siis yksi tulpa, joka on edistynyt melko hitaasti, mutta ei ole vielä luovutettu (eikä kyllä luovutetakkaan). Tulpaani olen luonut siis hieman yli vuoden. Tästä päästäänkin hyvin tulpani esittelyyn.

Vanilla Teresa (luonti aloitettu 7.10.2013)
Vanilla Teresa eli Van tai Vanilla on ensimmäinen (ja tällä hetkelle ainoa) tulpani. Van on noin 30cm pitkä keijutyttö. Ulkoiselta iältä hän on noin 13-15 vuotta, mutta henkinen ikä vaihtelee siinä 5 ja 20 vuoden välissä. Hänellä on suklaanruskeat paksut hiukset, jotka ulottuvat kainaloiden alapuolelle. Silmänsä hänellä on sinikirjavat, joiden sävy vaihtelee mielialan mukaan. Vanillalla on myös turkoosit, läpikuultavat sudenkorennon siivet (tosin näistä ollaan mahdollisesti luopumassa). Normaaliin vaatetukseen kuuluu kesäaikaan valkoinen toppi ja turkoosi vekkihame tai vaaleanbeiget shortsit. Talvipukeutuminen on vielä mietinnän alla, mutta jotain samantyylistä.
Luonteeltaan Vanilla on hyvin keijumainen. Hän on utelias ja hieman ilkikurinen, mutta kuitenkin kohtelias ja uskollinen.

Neljä pääpiirrettä, jotka kertovat pääpiirteissä Vanillan luonteen ovat:
-utelias
-luotettava
-ystävällinen
-ilkikurinen

Vanilla on oikein mukavaa seuraa. Hänen kehityksessä emme kuitenkaan ole kovin pitkällä, jos huomio ajan, jota olemme hänen kehittämiseensä käyttäneet. Hänen visualisoiminen sujuu jo lähes ongelmitta, mutta Van ei vastaa kuin lyhyitä, korkeintaan kaksisanaisia vastauksia. Puhuminen onkin se mihin olemme nyt yrittäneet panostaa.
Vanillalla ei ole kovin paljoa mitenkään selkeästi erottuvia mieli- tai inhokkiasioita, mutta hän viihtyy paljon wonderlandissamme.

Tällä hetkellä minulla ei ole vielä suunnitteilla toista tulpaa, mutta sellaisen saatan jossain vaiheessa tehdä, mutta vasta sitten kun Van puhuu kokonaisia lauseita.

Wonderlandimme
Vanin ja minun wonderland, josta yleensä käytän nimeä wondu tai wonderi, on pieni trooppinen saari hiekkarannoilla. Saaren sisäosa on viidakkomaista, mutta ei kovin korkeaa kasvillisuutta. Saaren etelärannassa on pieni huvimajatyylinen rakennus. Tässä pienessä mökissä on sänky, kirjoituspöytä ja tuoli, lipasto, nojatuoli ja maalausteline, sekä kaksi riippumattoa katossa. Mökin seinät eivät ole kokoseinät, vaan ne ovat vain metrin koreat, eli nimityksenä voisi ennemmin käyttää kaidetta. Mökin vieressä, vasemmalla on nuotiopaikka sekä mökin oikealla puolella on polku viidakkoon. Saaren eteläpuolella on iso koralliriutta, jota olemme pari kertaa käyneet sukeltaen tutkimassa. Mökin vieressä olevaa polkua pitkin pääsee pienelle kallionyppylälle, jonka kyljessä on köynnösten peittämä luolan suuaukko. Luolaa kutsutaan nimellä Kristalliluolla, sillä sen seinät ja katto ovat täynnä kristalleja. Luolassa on myös portaaleja, tai no tällähetkellä niitä on vain yksi. Tämä portaali johtaa toiseen maailmaan, joka on kopio tästä maailmasta, sillä eroavuudella, että siellä ei ole yhtään ihmistä. Tämän wondun osan loin pitkälti siitä syystä, että joinain hetkinä oli helpompi visualisoida Vanillaa todellisessa ympäristössä.

Tämän lisäksi minulla on menossa erillinen pala-palalta-uuden-maailma-luonti projekti. Aloitin siis kuvittelemalla täysin tyhjään maailman, jossa on tyhjän paperin kaltainen maa ja valkoinen taivas.  Ja joka kerta kun meen tähän maailmaan, lisään sinne yhden tai pari asiaa, kuten maahan ruohon, taivaalle pilviä, horisonttiin vuoria tai vaikka penkin. Koetan näin muistaa ihan valokuvantarkasti ympäristöä. Saa nähdä miten tässä käy.

Eiköhän tässä sitten ollut kaikki tältä erää. Toivottavasti jotakuta tämä kiinnostaa ja saan kasvatettua motivaatiotani tulpan tehokkaampaan kehittämiseen.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Vedethe

Viestien lukumäärä : 1

ViestiAihe: Vs: Sahramin tulpailut   Su 02 Marras 2014, 14:49

Seuraan mielenkiinnolla teiän kahden kehitystä ja yritän samalla saada itteeni motivoiduks, jotta voisin kehittää myös omaa tulpaani Smile
Jatka ihmeessä!
Näytä käyttäjän tiedot
Sahrami

ViestiAihe: Vs: Sahramin tulpailut   La 15 Marras 2014, 21:54

15.11.-14

Olen kamalan aikaansaamaton. En ole ehtinyt oikeastaan yhtään keskittymään. Päässä vaan pyörii liikaa asioita iltaisin ja päivällä on koko ajan muuta tekemistä. Ja kuitenkin tuntuu, että keksin itselleni tekosyitä.
Mutta tosiaan olen yrittänyt virittää pientä keskustelua Vanin kanssa, mutta se useimmiten päättyy lyhyeen vastaukseen tai ajatuksen karkaamiseen. Oon nyt päättänyt, että puhun vähintään yhden lauseen joka aamu, yhden lauseen joka iltapäivä ja useamman lauseen jokaisen illan aikana. Tosin tämä on vähän, mutta yritän saada rutiinia aikaiseksi.

Mutta ei muuta tällä erää.
Näytä käyttäjän tiedot
Sahrami

ViestiAihe: Vs: Sahramin tulpailut   La 20 Joulu 2014, 21:30

20.12.-14

Hyvää joulunalusaikaa kaikille:)

Viime viestistä onkin jo hiukan aikaa. Satunnaisesti olen onnistunut viimeksi itselleni pistämässäni tavoitteessa. Vielä olisi hieman petrattavaa. Nyt alko loma, joten yritän antaa mahdollisimman paljon aikaa Vanille. Meidän kommunikaatio on ehkä jopa vähän heikentynyt, kun ei ole vaan löytänyt motivaatiota. Viimeisellä kouluviikolla kovasti yritin ottaa pieniä hetkiä Vanin kanssa koulussa tunnilla kun oli jo vähän rennompaa. Nyt tavoitteena löytää se pieni motivaation hippu. Ja hieman tuntuu siltä, että myös Wonderin voisi pistää uusiksi. Nyt kun on loma niin on myös aikaa.

Iloista ja tulpailun täytteistä joulua kaikille:)
Näytä käyttäjän tiedot
Sahrami

ViestiAihe: Vs: Sahramin tulpailut   Ke 28 Tammi 2015, 20:31

28.1.-15

Huoh. On sitten tullut aika tehdä päätös. Ja päätös on nyt seuraava; Jätän tulpailun tauolle, sillä elämäntilanteen on muuttunut huomattavasti tulpailun aloittamisen jälkeen ja en vain osaa ottaa aikaa Vanillalle. En ole lopettamassa kokonaan tulpailua, jatkan pyörimistä tällä foorumilla satunnaisesti ja toivon vielä joskus palaavani Vanillan pariin. Nyt tämä tuntuu oikealta päätökseltä, vaikka harmittaa suunnattomasti Vanillan vuoksi. Mutta täytyy saada oma elämä nyt ensisijaisesti selkeään uomaan.

Mukavaa tulpailua teille kaikille, toivottavasti palaan keskuuteenne aktiivisena vielä joskus:)
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Sahramin tulpailut   

Sahramin tulpailut
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Päiväkirjat-
Siirry: