ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Pelot ja väärinkäsitykset

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
olio
Admin

Viestien lukumäärä : 57

ViestiAihe: Pelot ja väärinkäsitykset   La 01 Marras 2014, 22:08

Millasia pelkoja teillä on tulpan luonnin suhteen? Mietin että voitais keskustella täällä eri peloista ja pohtia yhdessä, onko niihin pelkoihin oikeesti aihetta.  Smile

Voisin nyt ensimmäisenä puuttua semmoseen väärinkäsitykseen, joka näyttää monissa aiheuttavan pelkoa ja vihaa tulpailua kohtaan.. Nimittäin siihen, että tulpan luominen on itseaiheutettua skitsofreniaa. Rolling Eyes

Skitsofreniaa ei voi hankkia. Siihen voi olla alttius, mut jos sulla ei sitä sairautta oo, nii sitte ei oo eikä tuu. Vähän sama ku et nukkumalla paljon et saa narkolepsiaa. Paljon todennäkösempää on laukasta piilevä skitsofrenia käyttämällä huumeita. Kaikilla ihmisillä on välillä harha-aistimuksia, esim. semmonen olo et joku on selän takana vaik kukaan ei oo, näkee silmäkulmassa vilahtavan jonku hahmon, tuntee jonku kosketuksen vaik mikään ei koskiskaan ja niin edelleen. Näiden harha-aistimusten luomiseen ite tarvitaan paljon kärsivällisyyttä ja aikaa, että niit oppii aistimaan.

Sanoisinpa et tämmösellä ihmisellä on erittäin kehittyny mieli vaan, kun pystyy niin tekemään pelkästään mielen voimalla. Ja jos sä ite tietoisesti ne harha-aistimukset luot, nii kyllähän sä nyt tiedät että mikä on harhaa ja mikä ei, toisin ku skitsofrenikot. Joten ei, tulpan luominen ei ole "itseaiheutettua skitsofreniaa".

Mutta kertokaahan teidän peloista! Laughing
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://tulpa.palstani.com
monttula

Viestien lukumäärä : 56
Ikä : 16

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   La 01 Marras 2014, 22:38

no mulla oli ihan just vasta että ne ei olis oikeita vaan että ne on jotain mielikuvitus kavereita D:
Näytä käyttäjän tiedot http://www.tulpakalenteri.tk/
Iina T

Viestien lukumäärä : 13
Ikä : 15

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ti 04 Marras 2014, 22:54

Mulle on sanottu, ettei mun kannata pelleillä aivoillani enempää.
Epilepsia ei vaikuta mun elämään mitenkään, eikä tulpa siihen.
[... Hetkonen. En mä siihen vaikutakkaan.] Skitsofreniaan kukaan ei oo tätä vielä rinnastanut eikä tarvikkaan.

Tag hymähti äsken jotain. En tiiä miten se pitäis kirjottaa... :')
Näytä käyttäjän tiedot
nninja

Viestien lukumäärä : 1

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Su 09 Marras 2014, 20:15

Pelkään, etten saa tulpaani näkyviin enkä pysty kommunikoimaan sen kanssa. D:
Näytä käyttäjän tiedot
Shadzerios

Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 21

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ke 26 Marras 2014, 18:58

No alussa tuntui olevan hieman ajatuksia, että mitä jos ei tulpan luonti onnistukkaan ja muuta sellaista pientä kähjämää. Darken kun ei alkanut puhumaan kesän aikana niin alkoi tulemaan epäilys, että onnistuinkohan meikäläinen lainkaan.. Kyllä vain siihen pitää antaa aikaa. Darken heräsi syksyllä uudestaan ja oli niin innoissaan uuden oppimisesta että huhhuh! Susi puhui kuin viimeistä päivää, eikä millään meinannut suutansa sulkea. Smile
Näytä käyttäjän tiedot http://shadow-dragon14.deviantart.com/
Neotira

Viestien lukumäärä : 64

ViestiAihe: Hyvin huolestunut   Ma 12 Tammi 2015, 00:19

Eli kirjoitin google hakuun tulpa ja ei tullut hyvää palautetta.Sad
Olen itse aika yksinäinen nuori tyttö, joka halusi saada ystävän, tulpan.
Mutta en tiedä enää kun kävin esim jollain demi sivuil Nii siel sanottiin että,"Ei kannata hankkii tulpaa,ne on vaarallisii." Ja "Ne voi sekoittaa pään, todellisuudesta ja harhoista."

En tiiä mitä teen. Sad
Onko ne oikeesti vaarallisii? Voiko kuolla jos käyttää tulpaa?
Valitettavasti harkitsen tulpani lopettamisen:(
Näytä käyttäjän tiedot
Nanna
Erityinen

Viestien lukumäärä : 70
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ma 12 Tammi 2015, 00:54

Ei sekoa tai kuole jos omistaa tulpan.

http://tulpa.palstani.com/t6-mika-tulpa-on
^Tuolla on aika hyvin selitetty.
Näytä käyttäjän tiedot
Neotira

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ma 12 Tammi 2015, 07:43

Juu olen aikasemmin lukenut jo ton sun linkin mut, uskaltaisinko ottaa riskin ja otan tulpan?Sillä ne on mielenkiintoisia ja haluaisin hyvinkin sellaisen.
Pääseekö tulpasta tosta vaan eroon jos haluaa?
Näytä käyttäjän tiedot
Nanna
Erityinen

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ma 12 Tammi 2015, 08:57

En suosittele ennenku oot päässy kokonaa epäilyksistäs eroo. Kaverilla oli koko ajan epäilyksii omist tulpistaa että ne vaa lähtis eikä välitä ja vihaa sitä, ne sit toteutu.

Tulpan kadottaminen vaikeutuu mitä pidemmälle pääsee. Itelleni tuli kesällä järjettömät ongelmat joista ei sen enempää, mut niiden takii mä ihan oikeesti päätin lopettaa. Karkotin nää kaks kertaa mut eka ne tuli ite takas ja tokalla kerralla mä sit pyysin ne takas, eikä nää tosiaa oo ku kaks vuotta ja puoltoist vuotta.

ClianthaMiura

Viestien lukumäärä : 176

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ma 12 Tammi 2015, 09:47

Ei kannata luottaa kaikkeen netissä olevaan "tietoon", varsinkaan siihen mitä demi tai suomi24 palstoille kirjoitetaan. Siellä leimataan tulpat skitsofreniaksi ja wicca saatananpalvonnaksi, että joo. Luotettavat lähteet missä ihmiset kirjoittaa asiallisest omia kokemuksiaan aiheesta on hyviä, tällä tarkoitan nyt esmi. tulpa.info sivustoa mistä esim. tulpanluomisohjeet on tänne poimittu.
Ainahan kaikkeen liittyy jonkinlainen riski, sehän on selvä. Jos lähdet kotoa saatat jäädä auton alle, jos jäät kotiin voit tippua tuolilta. En usko että tulpa voi sekoittaa kenenkään päätä pelkällä olemassaolollaan, tai juuri millään muullakaan. Eikä varsinkaan tappaa. Tulpa ei voi pakottaa tekemään mitään tai fyysisesti edes koskea sinuun. Näin henkilökohtaisesti en näe tulpissa minkäänlaista riskiä, muuta kuin sen että ne saattavat itse lähteä vaikket sitä haluaisikaan.
Hosthan itse kehittää tulpan, ja yleensä tulpan läsnäoloa kuvataan rauhoittavaksi ja mieluisaksi tunteeksi. Ja koska host on luonut tulpan, host voi myös hävittää sen. Se voi olla vaikeaa, taas toisinaan ei tarvitse kuin pyytää tulpaa lähtemään ja sulkea se pois mielestään.

Suosittelen että pyörit tällä sivustolla vielä miettimässä, jos et ole varma, ja päätä sitten mitä teet Smile Jos englanti sujuu mitenkään niin käy tulpa.infossa katsomassa, siellä on paljon enemmän juttua kuin tällä uudistetulla foorumilla.

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
Neotira

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ma 12 Tammi 2015, 10:02

Okei, kiitos paljon ^^
Kävin myös suomi24 sieltä löytyi vaan varsinaista paskaa. :/
Englanti mulla onnistuu ihan ok, hyvin. Voisin käydä tänään jossain vaiheessa siellä sivuilla Smile
Halusin vaan varmistaa että tulpan luonti on turvallista?
Sillä koskaan ei tiedä mitä tääl netis liikkuu. Harkitsen vielä asiaa Smile
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ma 12 Tammi 2015, 11:21

Ainut huono puoli tulpa.infos on että tulpa.infolaisten tulpa käsitys on eri ku perus suomalaisil tulpailikoil, mikä sit tarkoittaa että jotkut tiedot saattaa olla hieman ristiriidas, mut ei kovinkaan merkittävästi (esim. tän sivuston mukaan tulpalla on oma tietoitoisuus ja tulpa.infon mukaan tulpalla on vaan oma tajunta. Kyse on täysin eri asiasta, mutta ei se ristiriita maailman loppu ole).

Viimeinen muokkaaja, Dadezt pvm Ma 12 Tammi 2015, 18:40, muokattu 1 kertaa
Näytä käyttäjän tiedot
Neotira

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ma 12 Tammi 2015, 12:16

Okei, siis. Razz
Mut Joo erotattehan te hostit todellisuudet ja harhat, vaikka teillä olisi tulpa? Smile
Näytä käyttäjän tiedot
Nanna
Erityinen

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ma 12 Tammi 2015, 13:13

Tottahan toki erotetaa.

Neotira

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ma 12 Tammi 2015, 16:54

Hyvä, silloin aion yrittää tulpaa. Ihan varoen.Razz
Näytä käyttäjän tiedot
Varpus

Viestien lukumäärä : 77
Ikä : 19

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ke 14 Tammi 2015, 17:30

Tää tulee erittäin myöhään, mutta mäpä voisin silti sanoo tähän pari asiaa. Oon monesti miettiny, mitä hyvää ja huonoo tulpissa on ja tässäpä hyvät ja huonot puolet, joita oon vuoden kokemuksella keräillyt:

Hyvät puolet:
- Tulpat on mahtavia tsemppareita ja itsetunnon kohottajia
- Tulpien kanssa olen itse päässyt eroot sitkeästä pimeän pelosta
- Tulpille voi vuodattaa kaiken luottamuksesta, koska kelleppä ne menis juoruamaan:D
- Tulpien omat mielipiteen auttaa laajentamaan oma näkökantaa ja oikeasti katsomaan asiaa toistenkin silmin
- Itse olen huomannut, että tulpat voivat lämmittää minua hetken, jos on kylmä, tai lievittää kipua
- Saan nauraa itteni kipeeks joka päivä tulpieni tempauksille
- Tulpien läsnäolo tuntuu ihanan lämpöseltä ja turvalliselta♥
- Mielenhallinta paranee tulpien myötä
- Ei tarvitse olla yksin, mutta jos haluaa omaa rauhaa, saa pyytäessä sitäkin(:

Huonot puolet:
- Joskus luominen ei suju haluamalla tavalla ja se saattaa alkaa turhauttamaan
- Joillekin saattaa pitkän forcetuksen jälkeen tulla päänsärkyä (itelläni ei oo kertaakaan ollu)
- Luomisprosessi vaan vaikenee loppua kohti ja imposetus..gosh, se on vaikeeta :'D
- Jotkut ihmiset suhtautuvat skeptisesti tulpan kaltaisiin ilmiöihin, joten varovaisuus on usein tarpeen uusien tuttavuuksien kanssa

Mutta sitä tunnetta, että omistaa tulpan, on vaikea kuvailla. Se on kaikin pulin fantastista. Kaikki löpinät siitä, että tulpa on skitsofrenia, tai aiheuttaa sinulle sellaisen, on pötypuhetta. Todellisuudentaju ei muutu sen hämärämmäksi, kuin ennenkään, eikä tulpa tule ja tapa sinua nukkuessasi. Tulpa on riippuvainen mielestäsi, joten miksi ihmeessä se satuttaisi minua? Itse rakastan jokaista viittä tulpaani vilpittömästi ja saan vähintäänkin saman määrän rakkautta takaisin. He ovat osa perhettäni, enkä voisi enää kuvitella elämää ilman tulpaa. Tuntuisi ihan hassulta, jos ei olisikaan ketään, jonka kanssa jakaa ajatuksensa.

Omasta puolestani voin sanoa, ettei tulpan luomista kannata arastella(: Lueskele päiväkirjoja, niin saat paremman käsityksen siitä, mitä tulpat todella ovat. He ovat persoonia ja uniikkeja luonteita.
Näytä käyttäjän tiedot
Neotira

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ke 14 Tammi 2015, 22:55

Ei haittaa vaikka vastasit myöhään, tota oli mukava lukea. Smile
Päädyin tulokseen että luon tulpan (Ren'e) se on niin ihgu Razz
Mut joo, en kadu, siis en tippaakaan yhtään että loin sen. Very Happy
Tulpani on kehittynyt hyvin ja kertoo minulle kivoja juttuja :3 Esim. Muistuttaa tärkeitä asioita.
Näytä käyttäjän tiedot
Pinkkunennn

Viestien lukumäärä : 26

ViestiAihe: Servitor...   Ti 31 Maalis 2015, 19:29

Mua pelottaa että rakas tulpani Miuku Pinkkunen on servitor. On tullu sellanen tunne, et mä ainaki osittain päätän mitä se sanoo D:
Näytä käyttäjän tiedot
olio
Admin

Viestien lukumäärä : 57

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ti 31 Maalis 2015, 20:58

Servitorin luominen on vaikeempaa ku tulpan luominen ja servitorit muuttuu helposti tulpiks, joten en sinuna semmosta murehtis. Joskus voi muutenki olla helpompi luoda eka servitor ja muuttaa se sit myöhemmin tulpaks. Ei oo vaarallista. Smile
Näytä käyttäjän tiedot http://tulpa.palstani.com
papsikala

Viestien lukumäärä : 2

ViestiAihe: visualisointi pelottaa.   Ti 28 Huhti 2015, 13:23

Hei,

minulla on jo vähän pidemmän aikaa ollut erilaisia pelkotiloja luultavasti vilkkaan mielikuvituksen vuoksi. Minun on hankala nukkua, koska sulkiessani silmät näen mustan, korkean ja eräällä tavalla hyvin eläimellisen hahmon, joka laskeutuu ylleni aggressiivisen oloisesti ns. "haistelemaan". Hahmo on hyvin uhkaava ja välillä tuntuu kuin se odottaisi minua aina paikoissa, joihin en kyseisellä hetkellä katso. Tämä hahmo siis ei ole tulpayritys, enkä ole koskaan aiemmin yrittänyt luoda tulpaa.

Nyt kun kiinnostuin aiheesta, minulle tuottaa vaikeuksia edes yrittää visualisointia yksin, koska näen vain tämän mustan hahmon lähestyvän minua. En ole varma minkälaista apua parhaillani pyydän tai osaatte antaa, mutta epätoivoissani päädyin kertomaan tämän täällä.
Näytä käyttäjän tiedot
Nanna
Erityinen

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ti 28 Huhti 2015, 17:00

Koita kuvitella siitä jotain kiltin näköstä. Se ei saata ihan helpost toimii. Pakottaminen ei yleensä auta joten kannattaa koittaa ignoorata se pelottavuus ja se pelottava muoto ja keskittyy johonki muuhu.
Esimerkiks kun välil käy niin että kuvittelee jotain tilannetta missä kattoo vaikkapa kukkaa jonka laittaa tietoisesti pyörimää ja vähän ajan päästä yrittää pysäyttää, se ei joko pysähdykkää tai jatkaa pyörimistä parin sekunnin päästä, voi vaan ignoorata sen ja siirtää huomion vaikkapa kaks metrii vasemmalla olevaa sinisee kukkaa tai tavallaa "pakottaa" sen pysähtymää jättämäl sen pyörimisen huomiotta jolloin se tulee pysähtyneenä tavallaa siihi pyörivän kohalle ja se pyörivä kuva haihtuu.
Jotenkii tosi sekava selitys taas... Hups..

Varpus

Viestien lukumäärä : 77
Ikä : 19

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ti 28 Huhti 2015, 20:03

Hmmm...ite oon keksinyt tuon mukavaksi ajattelemisen lisäksi toisen keinon poistaa epämieluisia mielen mörkkejä: yksinkertaisesti tuhoan ne. Joko kärvennän ne poroksi, murskautan kivenmurikan alle, pudotan lattian läpi syvyyksiin tai jotain muuta sellaista. En kyllä tiiä, onko tää paras tapa kaikille, mutta itelläni toimii varsin hyvin.
Näytä käyttäjän tiedot
papsikala

Viestien lukumäärä : 2

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ke 29 Huhti 2015, 17:59

kiitos tosi paljon! yritän näillä selvitä eteenpäin (:
Näytä käyttäjän tiedot
Maissi

Viestien lukumäärä : 3

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   Ke 29 Huhti 2015, 18:43

Itellä toimmi kans semmonen että vaan tapan ne örkit ja sitten ne vaan haihtuu ilmaan.
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Pelot ja väärinkäsitykset   

Pelot ja väärinkäsitykset
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Yleistä keskustelua-
Siirry: