Huom! Emme ota vastuuta kenenkään mielenterveydestä, olet täällä siis omalla vastuullasi!

ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Travin sarjakuvablogi

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Traveller

Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 19

ViestiAihe: Travin sarjakuvablogi   To 24 Marras 2016, 15:04

Eli siis hei tulpakansa! Tosiaan meikäläisen tarkoitus olisi alkaa tehdä sarjispäiväkirjaa tänne lähinnä tulpiin keskittyen tietenkin, mutta jos ylläpidolle on ok niin mielellänihän meikä myös omasta jokapäiväisestä elämästä ja jaksamisesta piirtäis ja kirjottaisi. (Jos joku ylläpidossa nyt lukkee tätä niin pistäkee ihmeessä joku minimaalinen kommentti että onks ok niin en stressaa joka kerta kun jatkossa päivitän että onko tää nyt sallittua)

Oon monta vuotta halunnu tulpan tehdä, mutta monia ongelmia on myös ollut niin tämä sarjis oli tämmöinen pieni ajatusten selvittely itselleni, joka kieltämättä auttoi hieman. Tosiaan peloista aikalailla olen päässyt yli, mutta vielä on ongelmia keskittymisen, motivaation ja muun kaiken kivan kanssa. Kyllähän monikin tulpailija kärsii samoista asioista ja tulpan kanssa ei ole ongelmia, mutta itse koen että en tähän pysty ja yritän nyt kovasti hoitaa itseni parempaan kuntoon ensteks.

Tulpasta sen verran, että melkein kaikki on suunniteltu, mutta ajattelin esitellä sen vasta, kun luominen on ajankohtaista.

Mutta tässä olisi tämä päivitys. Meinasin seuraavassa kertoa enemmän itsestäni (kuka olen/mitä teen) ja jos joku nyt lukee ja on kysymyksiä mihin tahansa liittyen niin voin piirrustella vastauksen. Mutta eiköhän tämä ollu tässä, että hyvvee päevän jatkoo ja kiitos lukemisesta!

-Trav
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

Viestien lukumäärä : 175
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Travin sarjakuvablogi   To 24 Marras 2016, 17:12

Oih ihana sarjakuva Very Happy Tykkään kauheesti ideasta. Ja en oo kyllä ylläpitoa itse mut minun mielestä on ihan fine kirjotella ja piirtää muustaki ku tulpajutuista tänne jos haluaa. Tuskinpa siitä mitään haittaakaa on Smile

Mut sullahan on sit helppo lähteä kunnolla forcettamaan kun on jo suunniteltu, tarvi ku alkaa juttelemmaan Very Happy Että tervetuloa tähän kovin pieneksi jääneeseen joukkoon näin minun puolesta.

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
Traveller

ViestiAihe: Vs: Travin sarjakuvablogi   Pe 25 Marras 2016, 20:46

Hellurei! Kiitos paljon viestistä ja kehuista Very Happy Ja juu eiköhän se aikalailla ok ole, mutta jotkin sivustot haluaa rajata postaajien sisällön valittuun aiheeseen, ettei mennä ihan asiasta kukkaruukkuun Smile Mutta toivotaan tosiaan ettei nyt tämä kettään haittaisi~

Kiitos myös tervetulotoivotuksista! Jos nyt tulisi jäädäkseen yksi uusi jäsen Very Happy Mukavaahan se olisi jos tämä sivu tästä vielä joskus elpyisi hieman tongue
Näytä käyttäjän tiedot
Nanna
Erityinen

Viestien lukumäärä : 70

ViestiAihe: Vs: Travin sarjakuvablogi   Ti 06 Joulu 2016, 09:51

Mulla ei ainakaa oo mitää ongelmaa sen kanssa että tänne kirjotetaa ihan jokapäiväsestä elämästäki. Tosin oon vaa moderaattori mut eiköhän se olionki kannalta oo ihan ok.

Tervetuloo multaki!

Traveller

ViestiAihe: Somen valtausta   Pe 09 Joulu 2016, 06:35

Hejsan vaan! Aattelin nyt tännekin ilmoitella, että nyt löytyy meikäläiseltä instagram ja deviantart noituutta ja tulpailua varten! Very Happy Ja käyttäjänimi on molempiin TravellerAndGili

Eli Instaan:
https://www.instagram.com/travellerandgili/

Ja deviantArttiin:
http://travellerandgili.deviantart.com/

Aion siis tänne jatkaa ihan suomeks päivittelyä ja devaan sitten kaikki samat vaan mutta englanniksi. Plus pienoisia lisäsarjiksia joita en luultavasti tänne laita. Ja insta on vaan pereseilyyn... Very Happy Laitan kaikenlaisia kuvia sinne jotka ei oikein liity näihin aiheisiin 100% mutta aina sillon tällön Smile Ei mul muuta. Koko ajan tuherran uutta sarjispäivitystä ^^ Että hyvvee päivän jatkoo :^D

-Trav
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

ViestiAihe: Vs: Travin sarjakuvablogi   Pe 09 Joulu 2016, 20:58

Kävin watchaamassa devan Cool stalkkeri eiku

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
Traveller

ViestiAihe: Ongelmia päässä   Ke 22 Maalis 2017, 01:05

Nyt on tiistai ilta ja ajattelin kirjotella tänne viime kuukausista kun on rehellisesti sanoen ollut hankalaa ja haluan purkaa pahaa oloa.

Aloin tammikuussa saada nokkosihottumaa joka kutisee, tuntuu kuumalle ja näyttää aivan järkyttävälle (isoja punaisia kohoumia). Se on kestänyt nyt maaliskuuhun asti viimeks tänä aamuna oli polvet ja reidet täynnä. Varsinkin kaikissa taipeissa on niin älyttömän kireän tuntuisia ettei saa esim. sormia koukistettua, tunto lähtee ja hyvin nopeasti menee kivuliaiksi. Käsiin kun leviää niin pahinta koska pienikin painallus jos esim ottaa tukea noustessa jää pitkäksi aikaa kivuliaasti polttamaan. Uloskaan en aina välillä voi/kehtaa mennä kun leviää naamalle asti ja on niin näkyvä.
Olen lääkärissäkin ravannut monta monta kertaa ja eivät osaa sanoa mistä johtuu. Määräsivät antihistamiineja mutta nekään eivät pidä kokonaan poissa.
Sain myös muutama viikko sitten pahan allergiakohtauksen jossa huulet ja niiden ympärys turpos aivan tajuttomasti ja henkeäkin alkoi ahdistamaan. Kyssiin menin ja viisi tuntia odotin ja eivät osanneet sanoa mistä johtuu. Sain kuitenkin kortisooni pillereitä, ajan allergiatesteihin ja epipenin siltä varalta jos joskus meinaan tukehtua.
Muutama päivä ennen kohtausta ja noin viikko sen jälkeen kärsin myös aivan tajuttomasta limaisesta yskästä joka aiheutti loppujen lopuksi lihasrevähdyksen alavatsassa kun yskin oikeasti koko ajan ja lihakset ei saanut levätä ja oli sitten niin kipeä että en saanut yskittyä muuten kuin jalat koukussa kun olisi mennyt niin rajusti kipukynnyksen yli. Yskä on onneksi lakannut, välillä ulkona pientä köhää ja revähdykseenkään ei enää koske mutta selvästi huomaan että lihas on vielä vaurioitunut kun ei toimi samalla tavalla niin pitäisi sitäkin käydä näyttämässä lääkärille jossain välissä.
Myös semmonen pieni kiva piti käydä läpi kuin MAHALAUKUN TÄHYSTYS koska nokkosihottuman syyksi epäiltiin keliakiaa. Ne jotka eivät tiedä mikä on mahalaukun tähystys niin kyseessä on itse saatanan kehittämä kidutustoimenpide jonka avulla kasvatetaan super sotilaita Venäjää vastaan jotka selviävät kaikenlaiset kidutukset jos jäävät kiinni. Voi kuulostaa liioittelulta mutta rehellisesti sanoen kamalin kokemus ikinä. Tädilläni on montaa eri sairautta ja on joutunut kaikenlaisiin testeihin ja hänkin totesi että tämä on kaikista pahin.
Mahalaukkuni jouduttiin siis tähystämään keliakia epäilyn takia johon liittyy suolisto vauriot. Kamerakuvaa ja koepaloja pitää siis ottaa. NO! Miten tämä sitten tapahtuu!!! Sinä menet lääkärille ja heillä on tämmöinen metrin letku joka on etusormen paksuinen. Kuulostaa jo hyvälle. Sitten sinulle annetaan kurkkuun puudute joka maistuu kamalalle, puuduttaa koko nielun välittömästi ja aiheuttaa tukehtumisen tunnetta. Sitten sinä menet makuulle, kädet puuskassa ja sinulle laitetaan ympyräkapula jossa on reikä suuhun ja puret sitä. Sitten se lääkäri kivasti runnoo sen letkun sun ruokatorvea pitkin mahalaukkuun. Saatat oksentaa pari kertaa kun sitä työnnetään sun sisään mutta tämä ei haittaa lääkäriä hän jatkaa topakasti eteenpäin. Sitten mahalaukun kohalla hän pumppaa ilmaa mahaan ja katselee kivasti kameralla että mitä näkyy ja pyörittelee sitä letkua että tuntuu kuin ois alien sisällä. Tässä kohti saattaa iskeä paniikki kun et puudutteen takia saa kunnolla happeakaan mutta ei hätää et ole lähdössä mihinkään kun ruokatorvesi on tiukasti puristautunut letkun ympärille ja lääkäri sen siellä pitää ja onneksi on suukapula niin et voi edes sanoa voivasi huonosti. Sitten vielä otetaan kivasti kymmenen koepalaa joissa kestää ikuisuus ja lääkäri vielä ilmoittaa "Että joo minä tässä vielä kuusi otan." Vitun hirveetä.
Eikä mulla sitten edes ole keliakiaa mutta kuulemma vaara sairastua niin olen nyt joutunut vaihtamaan ruokavalioni gluteenittomaan ja voin muuten kertoa. Ruoka on ollut yks harvoja iloja näitten kuukausien aikana ja nyt sitten melkein kaikki on joko kiellettyä tai maistuu paskalle. Tänäänkin mummo teki kalakukkoa jota rakastan mutta guess what en saa syödä. Joku varmaan olettaa että vitsailen kun sanon mutta lähin oikeesti ruokapöydästä ajoissa kun meinasin ruveta itkemään.

JOTEN SE FYYSISESTÄ TERVEYDENTILASTA. Sitten henkiseen lol.
Suoraan sanoen oon ihan älyttömän yksinäinen ollut nyt viime kuukausina. Mulla on aikalailla 4 kaveria joista henkilön a kanssa en melkein ikinä puhu tai näe mutta nautitaan kyllä toistemme seurasta, hänellä vaan on niin paljon enemmän ihmisiä elämässä ettei kerkiä. B soittaa vain kun hän joko tarvitsee jotain, haluaa valittaa jostain tai on tylsistynyt. Noin kuukausi sitten hän ilmoitti että tulee Kuopioon käymään ja olin niin ilonen ja odotin sitä älyttömästi ja henk. c olisi ollut tulossa myös mutta sitten samana päivänä kun olis pitänyt b:n tulla niin jätti vain tulematta ilmoittamatta etukäteen. C:n kanssa on kivaa mutta nähdään vain kun B on paikalla. D samalla tavalla b:n kanssa ottaa yhteyttä vaan kun häntä ärsyttää ja haluaa valittaa jollekin.
Tiiän että eivät kuulosta miltään parhailta kavereilta mutta ikävöin näitä ihmisiä älyttömästi ja ei mulla oikein parempiakaan vaihtoehtoja ole... Oon istunut kotona kolme kuukautta neljän seinän sisällä ilman koulua, kavereita, ulkona käymistä. Kuulostaa säälittävältä mutta haluan oikeesti kaverin jonka kanssa voin puhua myös omista ongelmistani, jonka kanssa voin viettää aikaa etten olis aina vaan se jolle käydään avautumassa ja sitten jätetään moneks viikoks yksin kunnes taas on joku kriisi.
Haluisin tutustua uusiin ihmisiin mutta kivan lapsuuden takia se on melkein mahdotonta. Peruskoulun jälkeen josta on melkein kolme vuotta oon saanut kaksi tuttua. Kaksi. Olen kiertänyt viidessä koulussa. Toiseen näistä ihmisistä pystyin tutustumaan vain sen takia että luokalla oli peruskoulusta tuttu oppilas ja toiseen vain sen takia koska hän teki aloitteen ja oli hyvin puhelias ja otaku. Oletan aina että ihmiset valmiiksi vihaa mua, pitää ärsyttävänä ja outona tai sitten jos he itse tulee mun luo niin mun eka ajatus on että he kokee sen pakoksi "ketään ei saa jättää ulkopuolelle" ajatuksen takia ja tiiän mimmosta se on ku porukassa on joku josta ei pidä mutta kokee että pitää ottaa mukaan mutta mä en halua olla se henkilö ja vaivaks niin menen sitten yleensä omiin oloihin.
Tästäkin kun en osaa edes ihmisiin tutustua ja pelkään niiden ajatuksia musta tulee niin paska ja säälittävä fiilis etten osaa mitään. Kaveritkaan ei enää jaksa välittää ja on ettiny muuta seuraa.
Onneks mulla sentään on maailman ihanin täti jonka kanssa saan nörtteillä ja jutella kaikesta kivasta aina välillä. Siskokin vähä aika sitten soitteli mutta hyvin nopeasti meni siihen että vaan haukkui ja nauro mulle kaverinsa kanssa. Mitenkä häntä kuulemma vituttaa kun hän ei osaa piirtää, soittaa mitään, lihoo ja kaikki on mun vika. Ja minkälainen uusavuton säälittävä ihminen olen. Isäkin oli yhteyksissä ja ei muuta ollut vailla kun rahaa ja oon nyt 60e köyhempi sanoi kyllä palauttavansa huomenna mutta saa nähä.

Se aikalailla kaveri ja sosiaali puolesta. Jos sitten menisin kouluun..
Tosiaan mun ois tarkotus käydä tälläkin hetkellä aikuislukion kursseja mutta en ole noin kuuteen kuukauteen ollut koulussa koska taas kerran kivan lapsuuden takia tuntuu etten pysty. Turhaudun niin älyttömän nopeasti jos en tajua jotain ja koen sillä sekunnilla olevani just se uusavuton ihminen joks sisko sanoo, että oon ihan vitun tyhmä ääliö joka ei osaa mitään ja rupean aina vaan itkemään. En mahdollisen itkun takia uskalla mennä kouluun koska pelkään että siitä alkaa jumalaton kiusaaminen joka on kerran käynyt ja kotiläksyjäkään en pysty tekemään koska aina ahdistun, en pysty ajattelemaan, turhaudun, itken ja sitten luovutan koska aivot on niin solmussa etten vaan ymmärrä tehtäviä.
Haluaisin oikeesti oppia kaikkea uuttaa mutta stressaannun niin älyttömästi kaikesta. Haluisin takaisin taideopistoon mutta en tiedä pystynkö sielläkään sen paremmin opiskelemaan. Kaikki muut valmistuu tänä vuonna ja vaikka oon ite nyt kolmen vuonen aikana päässy kokeilee vaikka mitä ja kiertänyt ettimässä omaa paikkaa niin silti on niin sanoin kuvailemattoman pettynyt olo koska normaali suomalainen pystyy käymään yhden koulutuksen läpi ja mä en ole saanut yhtään mitään aikaan elämälläni kolmen vuoden aikana. Hieno homma minä. Mulla on enemmän eropapereita kun päättötodistuksia.

Monia muitakin ongelmia on ollut mutta saatan joutua ongelmiin jos niistä puhun niin sanotaan että on ollut paljon vaikeita asioita ja olen surullinen ja ei ole ketään jolle puhua. Joka päivä tuntuu vaan edellistä tylsemmältä ja väsyttävämmältä.

Kun miettii kaikkia ongelmiani niin tulpahan voisi kuulostaa ihan kivalta ratkaisulta. Pahin mikä voisi tapahtua olisi se että en yrittäisi saada oikeita kavereita vaan olisin vain tulpan kanssa ja unohtaisin myös koulun ja sulkeutuisin vaan kokonaan. Paras lopputulos olisi taas se että tulpa muistuttaisi että pahat ajatukset jotka mun päässä liikkuu kun yritän tutustua ihmisiin ei ole todenmukaisia, samoin läksyjen kanssa ja päivittäinen meditointi tulpan kanssa lievittäisi stressiä (joka myös aiheuttaa nokkosihottumaa). Haluaisin kovasti aloittaa tulpan luonnin ja päivittää tänne mutta näihinkin liittyy ongelmia.
Tälläkin hetkellä uusi sarjakuva päivitys on melkein valmis mutta olen viime kuukausina miettinyt uskallanko julkaista niitä koska tyylini on tunnistettavissa ja haluaisin joskus elämässäni julkaista kunnon sarjakuvia ym. ja jos ihmiset saa selville että oon tulpailija niin sillä saattaa olla iso negatiivinen vaikutus töitten myyntiin ja julkasuun.
Itse tulpan kanssa suurin ongelma on varmasti juuri se että en ole 100% varma jaksanko käyttää joka päivä monta tuntia tulpaan (aktiivisena tai passiivisena) koska tulpa on mulle melkein sama kuin hommais lapsen. Jos ei ole täysin varma niin älä ota riskiä niin säästytään tuskalta.

Mutta joo toivottavasti teillä on mennyt hyvin, kiitos jos jaksoitte tän sana oksennuksen lukea ja toivotaan että suunta on nyt vain ylöspäin.

T. Trav

P.s. Haluisin myös kovasti kissan mutta oon niillekin allerginen
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

ViestiAihe: Vs: Travin sarjakuvablogi   Ke 22 Maalis 2017, 14:22

Hei!
Tosi ikävä kuulla et sulla on rankkaa D: Jos ikinä juttuseuraa kaipaat niin tulpayhteisön skyperyhmässä on aina vähän porukkaa (minä ja pari muuta) niin sinne voi tulla pöliseen. Taisi siellä joskus piipahtaakin.
Tunnistan itteni tosta "Oletan aina että ihmiset valmiiksi vihaa mua, pitää ärsyttävänä ja outona" -kohdasta, oon samanlaisen ajatusmaailman kanssa eläny useamman vuoden. Jos se yhtään lohduttaa niin ainakaan ite en oo aiempien kirjoitusten perusteella saanu mitään syytä pitää sua minään muuna ku tosi mukavan olosena heppuna.
Tulpan aktiiviseen forcetukseen riittää jo 10-30 min päivittäin, montaa tuntia ei suinkaan tarvi siihen käyttää jos ei pysty. Passiivista forcetusta on jo tulpan ajatteleminen ja sitä saattaa kyllä kertyä helposti huomaamattakin paljon jos tekee muuta samalla. Itse tosi huonomuistisena en muistanut edes päivittäin välillä, mutta pienet unohtelut harvoin tekee muuta haittaa kuin hidastaa tulpan kehitystä hieman.
Usein tulpat ajattelee hostin parasta ja haluaa auttaa, eli voi käydä niinkin että tulpasi alkaa rohkaista sua tekemään asioita. Esim olemaan kavereiden kanssa eikä unohtua vain tulpan seuraan, niinkuin tuolla mainitsit että saattaisi käydä. Smile Tietty tulpakohtaista mutta näin yleensä.
Mut toivotaan että menee jatkossa paremmin! Tsemppaan!
Näytä käyttäjän tiedot
Traveller

ViestiAihe: Vs: Travin sarjakuvablogi   Ke 22 Maalis 2017, 15:11

Kiitos paljon tsemppi viestistä!
Ja juu kerran kävin ryhmässä mutta silloinkin tuli semmonen olo että oon enemmän vaan vaivaksi niin en ole sen jälkeen käynyt. Luultavasti sekin vaan omassa päässä Very Happy
Kiva kuulla että vaikutan ok tyypiltä Very Happy Oon kovasti yrittäny olla tietosempi ajatuksistani etten ite just vääntäis kaikkee niin negatiiviseks edes vahingossa mutta prosessi on hyvin hidasta.
Mutta joo alkaa taas pikku hiljaa tulpa into kutkutella niin jos sitä joku päivä jaksais aloittaa. Pitäisi kai tästä omasta ylisuorittamisestakin päästää irti ja ihan kevyesti alotella forcettamista Very Happy
Mutta tosiaan kiitos älyttömästi viestistä ja neuvoista!
Näytä käyttäjän tiedot
Traveller

ViestiAihe: Täällä taas   Su 09 Heinä 2017, 16:50

Alotin tän piirtämisen jo viime sunnuntaina, mutta ironisesti sairastuin mahatautiin Very Happy
Anyway elossa ollaan Very Happy Oon miettiny pitkään että haluanko piirtää tänne koska joku tuttu saattaa löytää nämä ja tunnistaa tyylistä mutta tulin nyt siihen tulokseen ettei mua liiemmin kiinnosta. Siinäpähän sit intoo :^D Tuun hyvälle tuulelle kun saan tänne töhertää niin miksei.
Sillä välin kun touhuilen muita juttuja, joista saan ehkä myöhemmin päivittää, yritän myös saada tänne ja dA:an useamman sivun sarjiksen jonka piirsin jo viime vuonna mutten saanu väritettyä Very Happy Nyt on ollut vähän kiireistä aikaa mutta yritän parhaani

Toivottavasti kaikilla on ollut kiva kesä ja touhuamista! Kiitos lukemisesta!

-Trav
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Travin sarjakuvablogi   

Travin sarjakuvablogi
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Päiväkirjat-
Siirry: