Huom! Emme ota vastuuta kenenkään mielenterveydestä, olet täällä siis omalla vastuullasi!

ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Hämähäkin tulpapäiväkirja

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Hämähäkki

Viestien lukumäärä : 9

ViestiAihe: Hämähäkin tulpapäiväkirja   Su 11 Loka 2015, 15:52

No niin, tämä on ensimmäinen viestini tälle foorumille. Jännittää! Törmäsin tulpiin toissapäivänä ja kiinnostuin aiheesta kovasti, siispä suunnittelin tulpalleni ulkonäön ja persoonallisuuden ja eilen illalla aloitin itse luomisen. Tänne kirjoittelen sitten aika ajoin tulpani ja minun edistymisestä ja asioista joita teemme. Varmasti herää myös kysymyksiä, joten olisin kiitollinen jos te kokeneemmat auttaisitte minua!

Eilen illalla suljin siis silmäni ja suunnistin Wonderlandiin. Sen luominen oli aika helppoa, mutta siihen keskittyminen ei. Muutaman minuutin päästä aloin saada juonesta kiinni, ja kun kävelin, tuntui kuin jalkani olisivat liikkuneet oikeasti. Hurja tunne! Löysin tulpani kodin keskeltä kummallista suota, jonka yli hypin mättäitä pitkin. Kävelimme yhdessä takaisin samaa reittiä pitkin, samalla kun selitin tulpalleni tämän persoonallisuutta ja hän kommentoi piirteitä puhuen kokonaisilla lauseilla. Olin tästä hieman yllättynyt, sillä tämä oli ensimmäinen kerta kun tapasin tulpani - mutta ehkä hänen puheensa olikin lähtöisin minusta, ja vain kuvittelin hänen puhuvan? Se on ihan mahdollista, ja siihen viittaa myös se että tulpani puhetapa oli aivan samanlainen kuin minun itseni. Vietin wondussa 25 minuuttia, mutta se tuntui viideltä.

Tänään juttelin tulpani kanssa kävellessäni kohti kotiani. Aloin selostaa sille ääneen, mitä olen tehnyt viime aikoina ja se alkoi vastailla - ensin lyhyesti, mutta jo muutaman minuutin kuluttua kunnollisilla lauseilla, jotka eivät tällä kertaa edes tuntuneet olevan lähtöisin minusta. Ilmaisin hänelle ihmetykseni näin nopeasta puhetaidosta, ja hän sanoi yksinkertaisesti olevansa malttamaton odottamaan ja haluavansa pian päästä eteenpäin kanssani. (Kysymys: onko näin nopea puhetaidon oppiminen normaalia? Olin viettänyt tulpani kanssa yhteensä noin puoli tuntia...) En hahmottanut tulpani ääntä, koin hänen puheensa päässäni samalla tavalla kuin omat ajatukseni: en konkreettisesti kuullut niitä, sanat vain ilmestyivät päähäni. En siis tiedä, millainen ääni hänellä on. Sanoin myös, että olin ajatellut hänelle nimeä Irina, ja hän sanoi sen olevan ok, mutta halusi muuttaa sen muotoon Irinyan (liittyneekö tulpani muotoon, hän kun on kissa?), mihin totta kai suostuin. Irinyan vaikutti häkellyttävän itsenäiseltä. Hänen luonteensakin oli hyvin erilainen kuin millaiseksi olin sen suunnitellut - ei ylpeä ja "ylevä" kissa, vaan paljon rennompi ja leikkisämpi. Sanoin että hän saa muuttua ihan millaiseksi haluaa, kunhan pitää minusta, ja hän vastasi että uskalsi muuttaa itseään niin paljon, koska olin tehnyt hänestä omapäisen. Se juuri olikin tarkoitukseni; luodessani omapäisyyden yhdeksi hallisevaksi piirteeksi halusin nimenomaan että hän voisi muuttua sellaiseksi kuin haluaa ja tehdä mitä huvittaa kysymättä minulta. Kaiken kaikkiaan keskustelu oli mukava ja antoisa, vaikka välillä osa vastauksista tuntuikin tulevan omasta päästäni eikä Irinyanilta. Olimme molemmat malttamattomia visualisoinnin harjoittelun suhteen, sillä emme malta odottaa että pystyn alkamaan harjoitella Irinyanin aistimista oikeassa maailmassa.

Toinen kysymys: Irinyan ei pääse vielä käsiksi mieleeni, mutta hän sai silti jostain tietoonsa kaksi muistoani. Hän ei itse tiedä mistä löysi ne, ne vain kuulemma tulivat hänen päähänsä. Onko tämä normaalia?

Huh, tulipas pitkä postaus! Taidan siirtyä harjoittelemaan Irinyanin visuslisointia kunnes on ruoan aika. Heippa ensi kertaan siis!
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Hämähäkin tulpapäiväkirja   Su 11 Loka 2015, 16:48

Hämähäkki kirjoitti:
Kysymys: onko näin nopea puhetaidon oppiminen normaalia?

Noin nopea puhetaidon oppinen ei varsinaisesti ole normaalia, mutta se ei ole mikään mahdottomuus. Esim. täältä tulpayhteisöstäkin löytyy parit tulpailijat (ainakin minä, Coocie Dash ja Varpus) jotka on saanut puhumaan tulpansa päivässä tai parissa. Tässä olisi yks keskustelu aiheesta, mikäli kiinostaa.

Hämähäkki kirjoitti:
Toinen kysymys: Irinyan ei pääse vielä käsiksi mieleeni, mutta hän sai silti jostain tietoonsa kaksi muistoani. Hän ei itse tiedä mistä löysi ne, ne vain kuulemma tulivat hänen päähänsä. Onko tämä normaalia?

On huhuttu että tulpalla on kyky palauttaa muistiin unohtuneita asioita. Jotkut on sitä mieltä että toi pitää täysin paikkaansa ja jotkut on sitä mieltä että toi on vaan huhua. Ite sanoisin että tulpa voi palauttaa muistoja, mutta mitä kauemmalta ajalta kyseinen muisto on, sitä vähemmän sun pitäisi luottaa sen muiston aitouteen. Tulpat voivat myöskin tuoda sun mieleen valemuistoja. Ite en hyödyntäisi tota kykyä, koska muistot voivat olla helposti virheellisiä ja niiden käyttäminen esim. koe tilanteissa (klassinen esimerkki : DD) voi olla melko riskialtista.
Näytä käyttäjän tiedot
Hämähäkki

ViestiAihe: Vs: Hämähäkin tulpapäiväkirja   Su 11 Loka 2015, 17:21

Tarkoitin siis, että Irinyan pääsi käsiksi ihan sellaisiin muistoihin mitä itsekin muistan (tai ei oikeastaan muistoihin vaan pikemminkin luonteenpiirteisiin?) Hän siis mainitsi yhtäkkiä minuun liittyvän asian, jota en ollut kertonut hänelle. En ole vielä tarkoituksellisesti avannut hänelle pääsyä alitajuntaani (kuten asia luomisoppaassa esitettiin) joten mietin, onko se normaalia.

Ja tuosta puhetaidosta vielä, että en tosiaan ole varma kuinka suuri osa tulpan puheesta on hänen puhettaan ja kuinka suuri osa vain omia ajatuksiani joita luulen hänen puheekseen, asia on hiukan epäselvä kun Irinyanilla ei ole oikein kinkäänlaista ääntä. Yritän vain jutella hänelle mahd. paljon että oppisin erottamaan hänen puheensa omastani. Osa hänen puheestaan oli kuitenkin vuorenvarmasti hänen omaansa, sen pystyn sanomaan.
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Hämähäkin tulpapäiväkirja   Su 11 Loka 2015, 21:18

Hämähäkki kirjoitti:
Tarkoitin siis, että Irinyan pääsi käsiksi ihan sellaisiin muistoihin mitä itsekin muistan (tai ei oikeastaan muistoihin vaan pikemminkin luonteenpiirteisiin?) Hän siis mainitsi yhtäkkiä minuun liittyvän asian, jota en ollut kertonut hänelle. En ole vielä tarkoituksellisesti avannut hänelle pääsyä alitajuntaani (kuten asia luomisoppaassa esitettiin) joten mietin, onko se normaalia.

Johan valkeni mullekkin Very Happy. Toi on aivan normaalia, vaikka nyt luomisoppaasta voikin saada täysin eri käsityksen. Toi luomisopas on jotenkin huono, joten ei kannata heti pelastyy jos jokin asia ei mene silleensä kuin sielä lukee. Mut aiheeseen siis, yleensä mielensä joutuu "avaamaan" tulpalle jos tulpa ei ennestään osaa ns. tutkia hostinsa mieltä tai possessointi ei meinaa onnistua mitenkään.

Hämähäkki kirjoitti:
Ja tuosta puhetaidosta vielä, että en tosiaan ole varma kuinka suuri osa tulpan puheesta on hänen puhettaan ja kuinka suuri osa vain omia ajatuksiani joita luulen hänen puheekseen, asia on hiukan epäselvä kun Irinyanilla ei ole oikein kinkäänlaista ääntä. Yritän vain jutella hänelle mahd. paljon että oppisin erottamaan hänen puheensa omastani. Osa hänen puheestaan oli kuitenkin vuorenvarmasti hänen omaansa, sen pystyn sanomaan.

Jos et ole tietoisesti ajatellut niitä ajatuksia, voidaan olettaa että ne ajatukset olivat tulpasi ajattelemia. Mikäli et ole varma että onko jokin ajatus sinun vai tulpasi ajatus, kannattaa mielummin pitää sitä sit tulpasi ajatuksena.
Näytä käyttäjän tiedot
Hämähäkki

ViestiAihe: Vs: Hämähäkin tulpapäiväkirja   Su 11 Loka 2015, 21:23

Hei kiitos että selvensit! Ei varmaan pitäisi tuijottaa niin sokeasti tuota luomisopasta, mutta olen ihan aloittelija enkä tiedä mikä on normaalia ja mikä ei...

Selvästikin Irinyan pääsee ainakin jollain tapaa käsiksi muistoihini, vaikka ei taida edes tajuta sitä itse (ainakin sanoi ettei tietoisesti lue ajatuksiani/muistojani). Selasin nimittäin läpi nettituttujani ja löysin tyypin joka käytti nimimerkkiä Irinyan. Tulpani on siis selvästi nähnyt tuon nimen päässäni ja napannut sen itselleen nimeksi. En edes ajatellut tuota tyyppiä silloin kun tulpani sanoi haluavansa olla Irinyan. Jännää...
Näytä käyttäjän tiedot
Hämähäkki

ViestiAihe: Vs: Hämähäkin tulpapäiväkirja   Ti 13 Loka 2015, 13:33

Olen jutellut Irinyanin kanssa päivittäin ja tehnyt yksinkertaisia visualisointiharjoituksia, visualisointi kun on minulle todella hankalaa. Olen pikku hiljaa päässyt JD1215:n visualisointioppaan kohdasta "tiedän mitä minun pitäisi nähdä mutten näe sitä" kohtaan "näen sumean hahmon", joka onnistuu välillä jo silmät aukikin (mutta en tarkoita imposetusta, sillä näen Irinyanin vain mielen silmillä enkä oikeasti). Olen myös keksinyt itse visualisointiharjoituksia ja harjoittelen melkein koko ajan.

Irinyanin puhetaito hyppii kummallisesti. Välillä hän puhuu kokonaisilla pitkillä lauseilla ja välillä vastailee vain kyllä tai ei tai pysyy kokonaan hiljaa. Tänään hän ei ole ollut kovin puheliaalla päällä, vaikka olen pari kertaa yrittänyt jutellakin hänelle. Hän on myös saanut päähänsä lisää muistojani, joita putkahtelee keskusteluissa esiin aina silloin tällöin. Irinyan ei itse tiedä, mistä on löytänyt ne, mutta ei se minua erityisesti haittaakaan.
Näytä käyttäjän tiedot
Hämähäkki

ViestiAihe: Vs: Hämähäkin tulpapäiväkirja   Pe 16 Loka 2015, 03:23

Tänään juttelin Irinyanin kanssa pitkään, yhteensä varmaan yli puolitoista tuntia. Lisäksi leikimme laatikkoleikkiä, jonka olin bongannut foorumilta, ja se oli hauskaa! Irinyan ei tosin kauheasti innostunut siitä. Suunnittelimme myös yhdessä taloa, jonka aiomme luoda Irinyanille wonduumme - tai oikeastaan Irinyan suunnitteli sen kokonaan. Se oli niitä hetkiä, kun tiesin vuorenvarmasti että puhuja oli oikeasti tulpani. Itselleni ei ikinä olisi tullut mieleen tehdä omaa huonettani talon sivusta kasvavaan torniin, johon pääsee sisään kaikista kolmesta kerroksesta. Tai maalata mökkiä keltaiseksi. Tai varata kokonaista huonetta erilaisille taidemuodoille. Jep, Irinyanilla on mielikuvitusta.

Irinyanille näyttäisi myös kehittyneen jonkin sortin pimeän pelko. Jos se pahenee, pitää ehkä miettiä voisiko sitä jotenkin lieventää, tai sitten Irinyanin pitää nukkua aina wondussa. Itse kun en pysty nukahtamaan muuten kuin säkkipimeässä.
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Hämähäkin tulpapäiväkirja   

Hämähäkin tulpapäiväkirja
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Päiväkirjat-
Siirry: