ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Jaspislintu

Viestien lukumäärä : 11

ViestiAihe: Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)   Ma 27 Loka 2014, 19:08

Hei, olen siis verrattain uusi tulpailija. Olen kiinnostunut kokeilemaan kuinka tämä homma toimii. Oon suunnitellu Tanugin noin muutama kuukausi sitten, se on violetti-pronssinhohtoinen pieni (n. 30 cm) lohikäärme. Olen jonkunverran visualisoinut, mutta kun aika on ollut kortilla ja innostus vähissä, olen ollut tauolla pidemmän aikaa. Nyt yritän uudelleen. Kerron hieman ensin itsestäni:

Jaspis;

Pienikokoinen rillipää, joka tykkää lukea ja piirtää. Perheeseeni kuuluu isä ja äiti, minä ja kissaneiti. Luonteeltani oon aika lojaali, ystävällinen(?), mutta hivenen itsekäs ihminen. Muistutan tosi paljon kissaa, juurikin tuon takia että huolehdin yleensä omista tarpeistani ennen muita, tosin riippuen siitä millainen ihminen on kyseessä millaisessakin tilanteessa, olen laiska, erittäin ja oon vähän kärkäs kielestäni ja välillä varmasit tosi ärsyttävä. Oon huumorintajuinen ja yleensä iloinen, mutta vähän normaalia luonnonläheisempi ja arkisempi nuori.

Tanug;

On siis tällä hetkellä lohikäärmeherra, joka osaa wondussa muuttaa joskus kokoaan kolmikymmensenttisestä kolmimetriseksi hirmuliskoksi. Tanug osaa lentää. Se tykkää seikkailemisesta ja ulkoilmasta. Se on kiltti, joskin hivenen jekkuileva ja pilke silmäkulmassa kulkeva. Tanug on hyvin mietteliäs elämän syviin asioihin ja sen kanssa voisi puhua kaikenlaista, jahka oppisin häntä kuuntelemaan.

Olen siis vasta alkutaipaleella, ja aloitan visualisoinnin tavallaan puhtaalta pöydältä.
Vähän epävarmuutta on sen kanssa, voisiko tulpa aiheuttaa mulle mielenterveysongelmia, joten senkin takia olen vähän varovainen ollut alussa. Mulla on kaveri, joka on aloitellut kanssa tulpaa, joten häneltä saan tukea ja ollaan toisillemme kilpaa vakuuteltu, että tuskinpa vain, kunhan asiasta tietämättömät aina vooruilla ja etenkin demissä suoltavat suustaa mitä sattuu.

Toivottakaa onnea meille kahdelle! (:

~ Jaspis ja Tanug
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Jaspislintu

ViestiAihe: Vs: Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)   Ke 29 Loka 2014, 22:22

Tänään tosiaan oli taas kiireitä koska koulu ja pappa tuli käymään Smile Taksissa kotimatkalla hiukan yritin kuvitella itseni wonduun Tanugin kanssa, ja kun kävely ei tahtonut luonnistua Tanug vaihtoi kokonsa suurempaan ja tuki Smile Musta tuntuu jollain tapaa et päätän mitä Tanug tekee wondussa. Teenkö jotakin väärin tässä vai onko yleistäkin? Aloitan nyt visualisointia ja kertoilen Tanugille sen luonteenpiirteitä. Ai niin, jos joku tätä lukee ja osaisi vastata niin kysyn että millä tapaa voin varmistua siitä että kun kysyn Tanugilta jotain ja "saan vastauksen", ja pelkään että olenkin itse sen ajatellut. Onko tähän jotain hyvää vinkkiä? Tanugilla ei siis vielä ole ääntä.
Näytä käyttäjän tiedot
olio
Admin

Viestien lukumäärä : 57

ViestiAihe: Vs: Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)   Ke 29 Loka 2014, 23:33

Aluks kaikki tuntuuki usein siltä et juttelis vaan itelleen/päättäis mitä tulpa tekee ja niin edelleen. Ite aattelen et se johtuu siitä et host ja tulpa on vasta jakaantumassa omiks tietoisuuksikseen, eli tulpa on tavallaan viel tosi "kiinni" hostin tietoisuudessa. Sitä on tosi vaikee ymmärtää viel siinä vaiheessa ku tulpa ei oo paljon itsenäisempi.

Kannattaa vaan heti alusta lähtien olettaa et oma tulpa on itsenäinen jne, koska siitä ei oo mitään haittaa. Siitä että estää tulpaansa puhumasta ja tekemästä mitään siinä pelossa et oliski vaa laittanu ittensä tekemään nii siitä vasta haittaa onki.. Laughing Eli mikäli et tietosesti päätä että "nyt pistän mun tulpan sanomaan/tekemään näin" niin sit kannattaa vaan luottaa siihen et se oli sun tulpa (vaik se tuntuski vaikeelta). Se menee ohi. Smile

Viimeinen muokkaaja, olio pvm Pe 01 Heinä 2016, 19:18, muokattu 1 kertaa
Näytä käyttäjän tiedot http://tulpa.palstani.com
Jaspislintu

ViestiAihe: Vs: Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)   La 01 Marras 2014, 23:24

olio kirjoitti:
Aluks kaikki tuntuuki usein siltä et juttelis vaan itelleen/päättäis mitä tulpa tekee ja niin edelleen. Ite aattelen et se johtuu siitä et host ja tulpa on vasta jakaantumassa omiks tietoisuuksikseen, eli tulpa on tavallaan viel tosi "kiinni" hostin tietoisuudessa. Sitä on tosi vaikee ymmärtää viel siinä vaiheessa ku tulpa ei oo paljon itsenäisempi.

Mut ite oon alkanu käsittää sen paremmin ja elämään sitä aikaa nyt uudestaan ku ollaan alotettu Miun kaa possessoinnin harjotteleminen. Tuntuu koko ajan siltä et vaan liikuttas ite kehoaan ja sit pitäs vaan luottaa et se oli tulpa.. Very Happy Tuntuu ihan hirveeltä ittensä kusettamiselta. Vaik samal tietääki et semmost se oli puhumisenki kaa aluks ja nyt puhumisen kaa ei oo semmosta epäilyä enää.

Kannattaa vaan heti alusta lähtien olettaa et oma tulpa on itsenäinen jne, koska siitä ei oo mitään haittaa. Siitä että estää tulpaansa puhumasta ja tekemästä mitään siinä pelossa et oliski vaa laittanu ittensä tekemään nii siitä vasta haittaa onki.. Laughing Eli mikäli et tietosesti päätä että "nyt pistän mun tulpan sanomaan/tekemään näin" niin sit kannattaa vaan luottaa siihen et se oli sun tulpa (vaik se tuntuski vaikeelta). Se menee ohi. Smile

Kiitos, tästä oli apua :3

Ollaan nyt oltu wondussa pariin kertaan Tanugin kanssa. Ensimmäisellä kerralla taisin pelata hiukkasen lentistä tuon kanssa ja se tunne kun yhtäkkiä pallo lähtee pomppimaan ja liitelemään ilmassa ympäriinsä holtittomasti. Siihen jäi se peli. Toisella kerralla(en oo ihan varma oliko nää kahella eri kerralla vai samalla D:) menin tutkimaan mökkiäni, joka wondussa on. Kiipesin yläkertaan ja löysin sieltä satulan lohikäärmeelle, ja suitset myös. Tanug suostui niihin, muutti muotonsa isommaksi ja laitoin sille satulan sekä suitset ihan vain siksi että ei tarvitsisi huutaa minne mennään, vaan voisin niistä nätisti vedellä. Tanug oli hetken ajan vähän kummissaan, ja minäkin olin, mutta kun nousimme ilmaan, oli se sen arvoista. Oon toistaseks aika huono kuvittelemaan tuota lentämistä, mutta kivaa se silti on. Palattuamme komensin Tanugia heivaamaan satulan ja suitset takaisin mökkiin ikkunan kautta koska olin liian laiska viedäkseni ne takaisin yläkertaan :'DDDDDDDDDDD Löysin Tanugin kanssa upean kallionkielekkeen ja liidimme sieltä alas <3 Onko teidän mielestänne huono idea käyttää tulpalla wondussa satulaa ja suitsia tai ylipäätään istua sen selässä lennellen siellä? Tuleeko tulpasta liian paljon hevosmainen tai jotain, ja voiko siitä olla haittaa?

Kysyn vielä, jos vaikka Olio tai kuka vaan viisaampi tätä lukee, että miten on, onko normaalia että tulpa ei puhu wondussa? En ole nimittäin saanut tuosta loharista irti sanaakaan missään, satunnaisia ajatuksia ja naaman kurtistelun kirjoa kyllä, mutta koska en ole vielä ääntä luonut, en myöskään häntä kuule Very Happy Joten alkaako herra puhumaan ajan myötä?
Näytä käyttäjän tiedot
Jaspislintu

ViestiAihe: Vs: Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)   Ma 03 Marras 2014, 23:17

Ollaan edistytty tosi paljon Tanugin kanssa. Käydään sujuvaa keskustelua ajatusten kautta ja se kävi aivan yllättäen kunhan vaan aloin luottaa siihen että se tosiaan on tulpa enkä vaan minä. Alan jopa pikkuhiljaa erottaa Tanugin ajatukset matalammalla poikamaisemmalla äänellä sanottuna. Kaverinikin tulpa edistyy ja loimme tulpillemme oman WA ryhmän jossa he ja me hostit keskustellaan kaikkee randomia. Kaverin tulpa ja myönnetään että myös Tanug innostui vähän liikaa ja syntyi pieni riita. Hosteina pidettiin tulpille puhuttelu ja jopa hiukan nirppis [ja hölösuu t. Tanug] Mei(kaverin tulpa) alkoi muuttua ystävällisemmäksi. Wondussaolo alkaa tuntua päivä päivältä luonnollisemmalta ja kokeiltiin jopa possessointia. Tanug sai koko käden ilmaan (n 2cm) pöydän pinnasta. Se muistutti mua pariin kertaan että muista kertoa nyt sille sun kaverille!! [Onko sun pakko puhuu musta kun pikku lapsesta? x__x] On, Tanug kulta, on. [Hmrmmrmr]. Mutta öitä kaikki!
Näytä käyttäjän tiedot
Jaspislintu

ViestiAihe: Vs: Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)   Su 21 Joulu 2014, 00:54

Hyvää joululomaa kaikille :3 Lomalla Tanugin kanssa päästään kunnolla vauhtiin ja sillein. Koulun ja muun hässäkän takii tulpailu on jääny liian huonolle huomiolle. Yks ongelma joka mua häiritsee on se et Tane ei löydä ääntä. Tai et sen erota sen ajatuksii mun omasta. Joulun aikaan päivitystä tulee varmaan useammin. Lämmintä joulunaikaa kaikille! :3
Näytä käyttäjän tiedot
Jaspislintu

ViestiAihe: Vs: Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)   Ma 20 Huhti 2015, 00:15

Oho, onpas ollu hiljasta täälläkin. Noh, niin on Tanenkin kanssa. Pikkihiljaa oon taas alkanu löytää uutta kipinää, kokeilin tuota hihnasydeemiä ja wondussa ollaan oltu paljon, joskin sekin taito on hivenen hiipunut. Tanug on yhä edelleen Tanug, höpötteli tuossa että haluaisi ehkä vaihtaa nimensä mutten osaa sanoa häätä muuksi kuin Tanugiksi :'D Koon muuttelu on yhä Tanugin taito, koko vaihtelee paljon mutta maksimi on se 3 m pituutta, jota ei juurikaan oikeassa elämässä käytä, wondussa vain. Yleensä Tane on määrittelemättömässä mutta pienessä olkapäällämatkustamiskoossaan, ulkosalla ja käytävillä tms. usein sellainen keskikokoisen koiran kokoinen, nyt makoilee tuossa tyynyllä sellaisena 40 cm mötkäleenä. Imposetukseen asti en ole päässyt, enkä jaksa pitää kiirettä. Yleensä jutustelen vain ja käyn wondussa, visualisoimispuoli on tuon liskon kanssa hakusassa, koska ei tunnu olevan itsekään varma millanen haluaa olla. Nyt me aletaan nukkumaan, öitä kaikille <3 toivotaan että edistytään nopeasti mutta huolella. Edistystä jokaiselle tulpalle ja hostille!
Näytä käyttäjän tiedot
Jaspislintu

ViestiAihe: Vs: Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)   Su 29 Marras 2015, 00:58

Uusi alku jälleen.

Tanugin nimi vaihdettiin neuvottelujen jälkeen Francoisiksi, mutta lisko itse tahtoi käyttää sen muotoa Francis. F on yhä lohikäärme, mutta yhtenä iltana puhui haluavansa muodokseen ketun ja mielessäni välkähti siitä kuvakin, mutta se jäi vähän puheasteelle. Väri lohikäärmeellä on vaihtunut purppurasta kupariseen. Olen vakaammin päättänyt yrittää vielä kerran tulpan kanssa, ja harjoitella ahkerasti. Ongelmanani on unohtaminen, hihnametodista tai muista huolimatta, mutta se on pikkuisen parantunut joten uskon pääseväni eroon tästä. Yritän aktiivisuuteni parantamiseksi myös yrittää päivittää toivottavaa edistymistäni tänne.
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)   

Jaspiksen ja Tanugin yhteinen taival :)
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Päiväkirjat-
Siirry: