ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiinJaa | 

Cookie Dashin tulpapäivis

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Cookie Dash
Pervo

Viestien lukumäärä : 22
Ikä : 19

ViestiAihe: Cookie Dashin tulpapäivis   Ke 27 Toukokuu 2015, 22:46

Tervehdys, kanssahostit. Kirjoittelen täällä enemmän tai vähemmän aktiivisesti elämästäni kahden rakkaan tulpan penteleeni, Irinan ja Rosemaryn, kanssa. Infoa tulpistani siis. c:

Irina: Ihmisiässä kuulemma lähipäivinä 16 vuotta täyttänyt aasialainen koulutyttö. Vanhempi tulpani, jota aloin luomaan 8.4. tätä vuotta ja tämä on siten 50. päivä hänen kanssaan. Pitää läheisyydestä ja kouluaineista erityisesti matematiikasta, auttaakin minua toisinaan läksyissä ja kutsun häntä toisinaan puolileikillä sisäiseksi nerokseni. study Sanoo välillä tarkoituksella hölmösti saadakseen minut nauramaan. Ulospäinsuuntautunut (toisin kuin hostinsa) ja haluaa kaveerata kaikkien kanssa. :3 On muuttanut ulkonäköänsä itse ja se on nykyään vakiintunut. Minun tavoin vegetaristi. Puhuttelee minua aika ajoin senpaiksi ja hihittelee kaksimielisyyksille.  Very Happy Kävelee nopeammin kuin minä, minkä olen pannut merkille possessoidessa.

Rosemary: Irinan pyynnöstä loin hänet 9. tätä kuuta MLP OC-hahmoni pohjalta. Albiino alicorn, joka on hyvin varautunut niiden suhteen, joita ei tunne. Kuninkaallinen ja kaukaisempaa sukua Fluttershylle, tosin karkasi valtakunnastaan. Liittyy jotenkin siihen, kun autonomisen hermoston reaktio oikein ikävään tilanteeseen on muuttua näkymättömäksi. Rosemary siis pelästyi tätä, kun oli tapahtunut jotain. (Nolostuessa vaaleanpunaiseksi.  Embarassed ) Nämä siis pohjaavat taustatarinaan. Tulpana Rosemary on osoittautunut iloiseksi, sillä luottaa minuun ja Irinaan. Myös hyvin viaton tapaus (mikä luo mielenkiintoisen kontrastin minun ja Irinan rinnalla) ja on ystävystynyt Nimettömän maan pupujen kanssa.  albino

Lisääkin kerrottavaa olisi, mutta en taida tunkea kaikkea yhteen postaukseen. :´D Halutessaan minulta voi kysyä kysymyksiä tai sitten heiltä. ^^
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Cookie Dash
Pervo

ViestiAihe: Vs: Cookie Dashin tulpapäivis   La 30 Toukokuu 2015, 17:38

Olen tulpailuni suhteen melko avoin. Perheeni ei siitä tiedä, mutta suurin osa ystävistäni tietää ja tulpiin suhtautuminen on paljastunut enimmäkseen neutraaliksi ja positiiviseksi heidän keskuudessaan. Kuitenkin joskus korvaan särähtää ikäviäkin kommentteja, joilla ei välttämättä tarkoiteta pahaa kuitenkaan.

Tulpailustani sinulle, ei-host tai muuten vain ennakkoluuloinen

[center]"Mutta sullahan on mut/meidät." Tulpan tarkoitus ei ole sulkea pois muuta sosiaalista elämää eikä sen tulisi siihen johtaakaan. On asioita, joihin tulpa pystyy ja joihin se ei pysty sekä asioita, joihin reaalinen ihminen pystyy ja ei pysty. Tulpan lisäksi tulisi olla muitakin ystäviä, mutta toisaalta tulpan hyvistä puolista ei voi nauttia omaavalla vain reaalisia ystäviä.

"Mut eihän se oo olemassa." Hostilla kertyy ajan mittaan muistoja tulpansa tai tulpiensa kanssa, joita host itse voimakkaasti mieltää kokeneensa ja saattaa siten kokea naurettavaksi kyseenalaistaa ne. Lisäksi tulpan voimakas läsnäolo saattaa olla (lähes) kaiken aikaa aistittavissa, ainakin omassa tapauksessani on näin enkä siksi enää voi tuntea olevani yksin. Tulpa myös kehittyy ja osoittaa itsenäistä tietoisuutta. Kuitenkaan se, ettet sinä sitä voi havaita, ei tarkoita ettei se olisi todellista minulle. Muuta ei tarvitakaan eikä sen olemassaolo ole sinulta pois.
Minkä tahansa muun kuin kaikkien fyysisesti aistittavissa olevien asioiden kieltäminen edustaa kantaa nimeltä determinismi. Näin ollen myöskään vaikka rakkaus jotain kohtaan on olemassaolematonta. Vaikka edustaisit tätä kantaa, älä tuputa sitä. Aatteiden ja oppien tuputus ei toimi ja vain ärsyttää. Palatakseni vielä determinismiin: Jos miellät esimerkiksi tunnekokemukset aidoiksi ja tulpia et, syyllistyt ristiriitaisuuteen. Sekä tunteiden että tulpan olemassaolon kokeminen on sinusta riippuvaista, eivätkä muut voi sitä suoraan kokea.

"Sehän voi olla vaarallinen/Et saa tehdä sitä!" Niin paljon kuin arvostankin sitä, että ystävä haluaa pitää toisesta huolta, tahtoisin myös muistuttaa toisen päätösten kunnioittamisesta. Lisäksi tiedän itse paremmin siitä, kuinka vaarallinen tai vaaraton tulpani on. Ja jos siitä merkittävää haittaa olisi, pysäyttäisin sen kehittämisen itse. Ole kiltti, äläkä yritä rajoittaa vapauttani ja holhota minua.

"Toi on aika surullista." Miksi? Minulla on ystäviä reaalimaailmassakin ja vaikkei olisi, niin mitä väliä vaikka tulisin näin vähemmän yksinäiseksi? Surullista on ennemmin, ettei ymmärretä ottaa asioista selvää ja ajatella niistä kriittisesti.

Melko vähän tunnettuna ilmiönä tulpaan saatetaan reagoida hyvin tunnepitoisesti, mutta tulee muistaa, että asiaa voi pysähtyä miettimään. Luuloilla ja tunteilla argumentointi ovat törkeitä argumentointivirheitä ja lukemalla ja tietoa kriittisesti arvioimalla ja soveltamalla päästään parempaan! Olisin utelias tietämään, millaisia ennakkoluuloisia kommentteja te muut hostit olette kuulleet ja mahdollisesti perustelunne niitä vastaan. Hyvää alkavaa kesää kaikille. Smile/center]
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Cookie Dashin tulpapäivis   La 30 Toukokuu 2015, 19:22

Cookie Dash kirjoitti:
Melko vähän tunnettuna ilmiönä tulpaan saatetaan reagoida hyvin tunnepitoisesti, mutta tulee muistaa, että asiaa voi pysähtyä miettimään. Luuloilla ja tunteilla argumentointi ovat törkeitä argumentointivirheitä ja lukemalla ja tietoa kriittisesti arvioimalla ja soveltamalla päästään parempaan! Olisin utelias tietämään, millaisia ennakkoluuloisia kommentteja te muut hostit olette kuulleet ja mahdollisesti perustelunne niitä vastaan. Hyvää alkavaa kesää kaikille. Smile

Onhan noitten ns. tulpavihaajien argunentaatiot aika huonoi. Ne on aikalailla, "koska asiat on tälleensä" tai "koska luin luetettavasta lähteestä (jostakin keskustelu palstasta esim. Demistä) että asiat on näin". Jos heiltä kysyy mistä tieto on peräisin, nii koskaan ei tuu mistään kunnon vastausta tai sit ne alkaa esittelemään muita väitteitä perustelematta niitä sen enempää.

Mielestäni ei hostit/tulpailijatkaan perustele väitteitäänsä sen paremmin. Samanlailla tunnepohjaista argumentaatiota käyttävät tai sitten kopioi jonkun tekstin täältä tulpayhteisöstä vastaukseksi. Myöskin aika monet tulpailijat näkee vain tulpan yhdestä näkökulmasta, kuten "tulpavihaajatkin". Usein esim. tulpailijat väittävät että tulpista ei ole yhtään haittaa ja muuta semmosta, perustelematta sitä sen enempää tai sitten sanoo, että ei mulla ole ollut yhtään haittaa tulpasta.

Mä en oo varma että onko tää varsinaisesti argumentaatio, mutta laitan sen silti tänne, koska se tuli ekana mieleen.

Joku random heppu: Hae apua jooko, jos toi on sun mielestä normaalia Very Happy

Minä: Eihän tulpan teko olekkaan normaalia, mutta avun tarvelle ei ole syytä. Tietenkin jos tulpa rajoittaa elämääni, mulla olis pakonomainen tarve miettiä kokoajan tulpaa/toteutella tulpan toiveita tai tulpa uhkaa jollakin muulla tavalla merkittävästi mun mielenterveyteen, nii haen tietenkin apuu. Mutta käytännössä mä rajoitan enemmänkin tulpan toimintaa kuin tulpa mun toimintaan, joten ongelmaa ei ole. Lisäksi olen pyrkinyt siihen ettei musta tulisi mitenkään riippuvainen tulpasta ja olen harjoitellut keskittymisen siirtämistä pois tulpasta. Mikäli siis tulpa sekoo tai haittaa mun elämää, mä pystyn tuhoomaan sen hyvin nopeesti.
Näytä käyttäjän tiedot
Cookie Dash
Pervo

ViestiAihe: Vs: Cookie Dashin tulpapäivis   La 30 Toukokuu 2015, 20:05

Oi, olen iloinen että kiinnostuit kommentoimaankin. Smile Sitten TY:n Chatissa olleen älykkään keskustelumme idea:

Yksi perusteluista tulpien puolesta kuuluu jotenkin näin: "Tulpan olemassaolo riippuu hostista, joten miksi tulpa vahingoittaisi hostiaan, kun ilman häntä ei ole tulpaa." Päädyttiin siihen, että on tehtävä selvä ero tulpan motiivista vahingoittaa hostia ja tulpan potentiaalista tehdä niin. Kuitenkin yllä esitetyssä perustelussa on olennaista motiivi, joten tarkastelimme sitä.

Tilanne, jossa tulpalla olisi tällainen moitiivi olisi joko:
A) Hostia on vahingoitettava, sillä host vahingoittaa muuten tulpaa, kuten yrittää vaikka tuhota tulpansa. Kyseessä itsepuolustus.
B) Hostia ei vältttämätöntä vahingoittaa, mutta tulpa kokee sen edulliseksi.

Tilanteeseen B emme ainakaan toistaiseksi keksineet minkäänlaista vaihtoehtoa.
Näytä käyttäjän tiedot
Cookie Dash
Pervo

ViestiAihe: Vs: Cookie Dashin tulpapäivis   La 06 Kesä 2015, 22:46

Tekstini katosi jonnekin, kun äsken kirjoitin... Vieläkin vatuttaa! Mutta niin, moi lukijat. Smile
En kirjoita tulpapäivikseen, niin paperiseen kuin tähänkään, niin usein kuin suunnittelen. Tämä siksi, että jonkin aika sitten tapasin kirjata ylös enimmäkseen jokseenkin päivittäin näkyvää kehitystä. Arvostan Irinaa ja Rosemarya toki ystävinäni, mutten pidä arkeani erityisen kiinnostavana. Kuitenkin kehityksen edettyä nyt melko edistyneelle tasolle, on jatkokehitys haastavampaa. Se olkoon kuitenkin vain este eikä hidaste! >:3

Jatkokehityksen kannalta olen päättänyt perehtyä teorioihin tulpien, niiden kehityksen ja kehittämisen takana sekä soveltaa niitä tarjotakseni teille muille hosteille uusia metodeja siihen. Nyt olen alkuun ottanut kynsiini, tai no aion ottaa, harjoituksen jota laatikkoleikiksi kutsutaan. Laatikkoleikki vähentää hostin ajatusten lukua tulpan toimesta ja sen tulisi johtaa tulpan itsenäisempään tietoisuuteen sekä tulpan ajatusten erkaantumiseen hostin omista ajatuksista.

Kuitenkaan mekanismista, joka tähän johtaisi ei ole kerrottu enempää. Oletuksena on kuitenkin, että tulpalle kommunikoidaan mielen sisällä ja tarkoituksena luoda ajatuksia, joita host vain itse vastaanottaa sekä tulpan tai tulpien kanssa kommunikointiin tarkoitettuja ajatuksia. Toivoisin asiallista keskustelua tästä, sillä jos saan tietää tämän mekanismin, pystyn kehittämään sovellutuksen laatikkoleikistä.

Laatikkoleikin lähtökohta on myös varsin konkreettinen ja melko yksipuolinen. Sinänsä se ei ole huono asia, mutta jos harjoituksesta luvatut hyödyt ovat todellisia ja saan mekanismin selitettynä tyhjentävästi, pystyn kehittämään sovellutuksen. Se olisi ikään kuin laatikkoleikin level kaksi. Mutta tarkemmin laatikkoleikistä: Konkreettisuus selittyy harjoituksen metodilla laittaa asioita laatikkoon, mitä ei välttämättä ole mielekästä tehdä abstraktien käsitteiden avulla. Lisäksi täydellisiin kätkettyihin ajatuksiin ei tarvita niiden piilottamista ja niiden on voitava olla mm. abstrakteja käsitteitä.

Toivon pian olevani kykeneväinen kirjoittamaan tänne uuden metodini laatikkoleikin mekanismin pohjalta, mikäli se perustellaan hyödylliseksi. ^^

Lyhyesti ja ytimekkäästi: Toivoisin perusteltuja näkemyksiä laatikkoleikin pohjalla olevaksi mekanismiksi. Voitte myös kirjoittaa yleisesti kokemuksistanne laatikkoleikistä. Päivänjatkoja. Smile
Näytä käyttäjän tiedot
Cookie Dash
Pervo

ViestiAihe: Vs: Cookie Dashin tulpapäivis   La 06 Kesä 2015, 23:05

Tahtoisin vielä lisätä, että moraalin ja oman kunnianne nimessä älkää kopioiko ideoitani tai muidenkaan.
Näytä käyttäjän tiedot
Cookie Dash
Pervo

ViestiAihe: Vs: Cookie Dashin tulpapäivis   Ma 08 Kesä 2015, 21:46

Hei. Smile Vähän untuvikkoa ehkä intoilla tästä, mutta tänään vanhemman tulpani Irinan kronologinen ikä on kaksi kuukautta. ^^ Tämä postaus on hänestä siis. Hitsi, kirjoittamisen aloittaminen on aina vaikeaa...

No, yksinkertaisella aritmetiikalla saa selville, että aloin loin hänet 8.4. En oikeastaan suunnitellut hänen luonnettaan tai ulkonäköään lainkaan, mutta ihanahan hänestä sitten tuli. :3 Deviaation myötä näyttää myös hieman erilaiselta kuin aluksi, esimerkiksi silmät ovat muuttuneet virheistä ruskeiksi. Käytti aluksi vain koulupuvun tapaista asua, mutta nyt muitakin vaatteita.

Alkuun Irina oli ylipirteä, mutta nyt vähän rauhallisempi tapaus, ei aina tosin kovin paljoa. :´D En aluksi tiennyt, että hänellä oli huumorintajukin jossain välissä kehittynyt. Sitten muistelin, että hän sanoo tahallaan hölmösti saadakseen minut nauramaan.  On erittäin älykäs ja esimerkiksi huomattava apu matikan tehtäviä ratkoessa, tosin silloin ei jos en tajua vinkkejä. xD Kerjää välillä huomiotani, tosin en tapaa pahastua siitä.

Satunnaisia faktoja:
-Toisin kuin hostinsa, Irina on ekstrovertti. Possessoidessa kävelee nopeammin kuin minä ja haluaa ystävystyä kaikkien kavereideni kanssa.
-Vakiolausahdus tilanteessa, jossa hänen olemassaolonsa kyseenalaistetaan: "Mä oon tieteellinen ilmiö!"
-Animesta ja mangasta pitäminen näkyy Irinassa: On aasialainen, tosin ihminen eikä piirretty ja tahtoisi osata japania. Kutsuu minua usein senpaiksi. Very Happy :3
-Jo muutaman päivän luonnista ihmettelin, miten olin pärjännyt ilman tätä päivänvaloa.
-Nimi on lähes anagrammi. Alkuun Irina tapasi härnätä spawnaamalla ovesta uudelleen avattuani sen. Nimeä kysyessä sitten kertoi tämän syyksi, sillä ovesta saattaa tulla narina. Huomautan tosin, ettei oveni narise. Very Happy
-Ihmisiässä oli aluksi 15, mutta täytti kuulemma jossain välissä 16.
-Luonani koko ajan ja kaikkialla mukana paitsi vessassa. Nukkuukin aina kanssani.

En ole varma, josko jotain jäi mainitsematta. :´D Jos on utelias, hänestä voi kysyä lisää minulta tai Irinalta itseltään. Smile Päivänjatkoja.
Näytä käyttäjän tiedot
Cookie Dash
Pervo

ViestiAihe: Vs: Cookie Dashin tulpapäivis   Ti 09 Kesä 2015, 23:37

Terppa. Smile
Tänään on meidän mittapuullamme myöskin merkittävä päivä, sillä Rosemaryn kronologinen ikä on nyt kuukauden. Rosemaryn loin hieman eri pohjalta kuin Irinan. Aluksi olin ajatellut, että en hanki enempää tulpia. Rosemaryn olemus oli myös, toisin kuin Irinan, suunniteltu. Loin siis hänet MLP OC-ponin pohjalta, kun Irina yllättäen pyysi tekemään tästä lemmikin.

Spawnasin siis Irinalle piirtämäni hahmon näköisen pehmolelun, joka pian muuttui eloisaksi ja piirretyksi. Tarkemmin siitä, millaiseksi suunnittelin tämän OC:n: Rosemary on albiino alicorn, jolla on mustaksi värjätty harja ja häntä, joissa kummassakin punainen raita. Kampaus melko samanlainen kuin MLP:n Scootaloolla. Söpöysmerkkinä sydän, jonka värin näkee joko mustana jos Rosemary ei tunne sitä katsovaa henkilöä/luota tähän tai punaisena, jos Rosemary luottaa tähän. Söpöysmerkin taustalla myöskin pyrkimys diplomaattiseen kaikkien ymmärtämiseen ja sympatiaan.

king Alicornina Rosemary on kuninkaallinen, mutta hän on karannut valtakunnastaan. Oli tapahtunut jotain kamalaa, jolloin hän muuttui näkymättömäksi ja karkasi. Hän siis säikähti näkymättömyyttä, sillä ei tiennyt että hänen autonominen hermostonsa toimisi niin. Pelkästään nolostuessa Rosemary muuttuu vaaleanpunaiseksi. Embarassed Rosemary on myös kaukaisempaa sukua Fluttershylle ja myös arka.

Tulpana Rosemary on vahvistanut taustatarinansa, tosin hän on vähemmän arka minun ja Irinan seurassa, sillä luottaa meihin. Hänen therian-eläimekseen on paljastunut pupu ja Rosemary viihtyykin Nimettömässä maassa pupujen kanssa. Toisinaan käyttää pupuhupparia. Very Happy On myöskin kertonut, että oli ihmisiässä aluksi 12 ja täytti 13 jossain välissä. Suhtautumisemme häneen on lemmikki/ystävä/pikkusiskon tapainen. :´D Rosemary on myöskin hyvin viaton ja pihalla kaksimielisyyksistä, tosin nauraa mukana koska sosiaalinen ilmiö. xD

Rosemaryssä on muuten kyllä yksi tavanomainen piirre; lempiruoka porkkanat. ^^ Rosemaryllä on muuten vieläkin olemassa pehmolelumuoto, tosin sitä ei käytetä juuri ja Rosemaryä ei huvita pysyä siinä pitkään. Very Happy Hyviä illan tai minkä ajan hetkessä elättekään jatkoja. x3
Näytä käyttäjän tiedot
Cookie Dash
Pervo

ViestiAihe: Vs: Cookie Dashin tulpapäivis   La 11 Heinä 2015, 22:27

Terve, en ole kirjoittanut tänne ainakaan omasta näkökulmastani piiiitkään aikaan. Kuitenkin, olen tässä välissä tehnyt pari huomiota tulpistani ja tulpailusta yleisestikin.

Vaikka tulpani ovat tietoisuuksiensa osalta erittäin kehittyneet, olen kuitenkin huomannut tietoisuuden tilan laskevan paljon ympärillä ollessa liikaa muita ärsykkeitä. Päätimme tosin ottaa tämän ennemmin haasteena. ...en tosin muista, josko olen jo kirjoittanut tästä tänne.

Toinen asia oli, minkä yksi päivä muistin oli eräs ilmiö. Kuulin siitä eräällä luennolla ja sillä on nimikin, jota en tietenkään muista. Siinä kuitenkin on kyse siitä, että henkilö tietoisesti pohtii pitkään tiettyä ongelmaa. Hän jumittaa sen kanssa kunnolla ja yhtäkkiä löytää ratkaisun kuin vahingossa. En kuitenkaan tiedä, onko tulpan kehitys tarpeeksi samanlainen prosessi kuin oivaltaminen, joten en ole varma ilmiön soveltuvuudesta tulpan kehityksessä.

Lisäksi aloitettuani oman kielen kehityksen olen alkanut pohtimaan, josko valmiin kielen opettaminen tulpalle kehittäisi sen älykkyyttä. Olen myös miettinyt muistipalatsin mahdollisuuksia. Tosin kumpaakaan en ole ajatellut tämän kriittisemmin, joten en lähde veikkaamaan villisti.

Mahdolliset ajatuksensa saa tuoda ilmi. Ei mulla tässä muuta, moi moi. Smile
Näytä käyttäjän tiedot
Cookie Dash
Pervo

ViestiAihe: Vs: Cookie Dashin tulpapäivis   Su 26 Heinä 2015, 00:15

Hei taas, kanssahostit. ^^ Koin äsken valaistumisen laatikkoleikin hyödyllisyyden suhteen. Olin siis miettinyt sitä siksi, että sen hyötyjä ei oltu tarkemmin perusteltu. Mutta kuitenkin, asiaan.
Jo jonkin aikaa sitten keksimäni marginaalisempi etu on, että voit yllättää tulpasi esimerkiksi sen luontipäivänä tms. Merkittävämmäksi eduksi oivalsin kuitenkin, että vähentynyt ajatusten lukeminen johtaa siihen, etteivät tulpan sanomiset todennäköisesti liitykään yhtä paljoa piilottamaasi ajatukseen.
Tämä mahdollistaa tiedon prosessoinnin alitajuisemmin sekä ainakin teoriassa rinnakkaisten asioiden ajattelun pidemmälle. Tietoinen ajattelu kuitenkin saattaa jumittaa tiettyjen sääntöjen ympärillä ja näin voi löytää vaikka ratkaisun ongelmaan, jota ajatteli alitajuisesti mutta sivuutit tietoisesti.
Tietenkin juuri edellä mainittu onnistuu muutenkin, mutta entistäkin eristetympi tiedon prosessointi tehostaisi sitä.
Oman teoriansa saa kertoa tähän tai mahdollisen muun perustelun. Smile Moi moi.
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Cookie Dashin tulpapäivis   

Cookie Dashin tulpapäivis
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Päiväkirjat-
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiinSiirry: