ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3
KirjoittajaViesti
Forgotten

Viestien lukumäärä : 2

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   La 18 Kesä 2016, 23:30

Tää tulpa-juttu kiinnostaa nyt mua kovasti ja ekan kerran kuulin tästä parisen vuotta sitten, mutta taisin silloin olla liian pieni ymmärtämään koko asiaa. Mutta siis, mun on vaan tosi vaikee uskoo että kykenisin kehittelemään jonkun tällaisen olennon, vaikka kuinka haluaisin. Kertokaa, miten kauan teillä meni ekan tulpan luomisvaiheessa ymmärtää, että se tulpa todellakin on mahdollista luoda? Mulla on melko selkeänä mielessä kuva mun tulpasta, se sama kuva joka mun mieleen välähti heti sillon kun ekan kerran tulpa-asiaan tutustuin. Periaatteessa se kuva ei ole sellainen mitä mä mun tulpasta haluisin, mutta se tuntuu niin vahvalta. Kysynkin siis - onko mahdollista että tämä melkein olematon, mielessäni kauan pyörinyt ajatus tulpasta haluaisi olla sen näköinen? Onko se kyseinen mielessäni näkemä kuva minun tulpani toive ulkonäöstään vai voinko vaan unohtaa sen ja tehdä erilaisen? En kysyisi muuten, mutta kun se kuva tuntuu erittäin vahvalta, ja musta jotenkin tuntuu että jos en tekis siitä tulpasta sen näköstä niin mä "feikkaisin" sen, eikä siitä mitään tulpaa tulisikaan. Arvostan jos joku vastaa.
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Forgotten

Viestien lukumäärä : 2

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   La 18 Kesä 2016, 23:51

Lisäks haluisin tietää, voinko pitää tulpan ihan omana juttuna, vai voiko se jotenkin kommunikoida muiden ihmisten kanssa? Onko siitä mahdollista saada oikeasti realistinen, vai onko se vaan sellanen... ajatus? Ja onko tulpasta ollut teille hyötyä ja iloa elämään? Haluan tulpan, mutta en tiedä kaikkea haluamaani niistä. Voiko tulpalle vastata mielessä vaikka se puhuisi ääneen? Voiko sen kanssa kommunikoida ilman että katsoo siihen? (tarkoitan esim. koulussa tunnilla) Voiko tulpan jättää wonduun tai johonkin muualle jos haluaa olla ilman sitä jonkin aikaa, vai onko tulpa 24/7 mukanani sitten kun se on valmis? Pystyykö tulpa hallitsemaan mua ilman mun suostumusta esim. kun nukun?
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

Viestien lukumäärä : 180
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Su 19 Kesä 2016, 12:57

Voithan ensin luoda tulpasta sen näköisen, ja antaa tulpan halutessaan muokata omaa ulkonäköään. Tai sitten kun tulpa puhuu, kysyä onko se sen haluama ulkonäkö. Ensimmäisen tulpani ensimmäinen ulkomuoto oli kettu, ja en oikeastaan ikinä ole osannut visualisoida sitä yhtä hyvin kuin sen nykyistä enemmän käytössä olevaa ihmismuotoa. Voi olla hyvä ajatus aloittaa sellaisesta muodosta joka on itselle ns. vahva.

Tulpa voi kommunikoida muiden ihmisten kanssa sinun kauttasi, jos niin haluat. Toki sen voi myös pitää ihan omana juttuna. Kommunikointi tapahtuu yleensä siten, että host kirjoittaa mitä tulpa sanoo käyttäen erilaisia sulkeita selkeyden vuoksi.
     En tiedä tulpan realistiseksi saamisesta, mutta sanotaan sen olevan mahdollista. Itselläni ei ole juurikaan tarvetta oppia visualisoimaan tulpiani täydellisesti, vaikka olisihan sen tietty mukavaa (laiskuus vaivaa).
    Minulle ainakin on ollut tulpistani paljon iloa. Niiden läsnäolo tuo tietynlaista vilkkautta muuten tylsähköön elämääni. En tykkää juurikaan liikkua kaukana kodistani, ja viihdyn turhankin hyvin omissa oloissani, joten tulpat pitävät seuraa kun muiden seura ei kelpaa Laughing
     Tulpan ääneen puhuminen on mielensisäistä, eli sille voi vastata mielessä, tai ääneen jos huvittaa. Sen kanssa voi kommunikoida katsomatta sitä, ja sen voi jättää wonderlandiin tai muualle. Omistani ei ole tällä hetkellä kukaan ns. paikalla, vaan kaikki ovat juurikin wondussa.
     Tulpa ei pysty hallitsemaan ilman hostin suostumusta.

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
Leijonamieli

Viestien lukumäärä : 8

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ti 24 Tammi 2017, 22:06

Tarvitsisin vähän neuvoja/apua.
Aloitin eilen luomaan tulpaa, ja minulla olisi kaksi kysymystä.
1. Onko sillä väliä mihin asentoon tulpan kuvittelee nyt aluksi, esim. voiko vaikka kissatulpa olla makuuasennossa?
2. Miten saan estettyä tahattoman tai tahallisen tulpan liikuttamisen tai liikkumatta antamisen? Kun pelottaa että jos kuvittelen sen vain makaamaan estän taahattomasti sen liikkumisen. (Vaikka ei siinä mitään, prosessi on vielä niin alussa, että se ei edes liikkuisi vielä.)

Toivoin että edes joku sai kiinni mitä haen ja osaa auttaa :')
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

Viestien lukumäärä : 180
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ke 25 Tammi 2017, 20:36

1. En usko, että asennolla on väliä. Liikettä ja muuta ulkonäköön liittyvää voi työstää vasta myöhemmin, jos haluaa. Alussa on tärkeää että on jotain, mihin keskittyy kun tulpaa ajattelee tai sille puhuu jotta forcetus on helpompaa. Eli esimerkiksi makaava kissatulpa.
2. Tahaton tai tahallinen tulpan liikuttaminen ei mielestäni ole pahasta alkuvaiheessa, ja se on melko yleistä. Monet ovat olleet sitä mieltä, että se voi jopa auttaa tulpan kehityksessä ja tavallaan "opettaa" sille liikkumista. Tahaton liikkeen estäminen on sitten eri juttu, ja sitäkin tapahtuu. Monesti sama ongelma on myös siinä, että saattaa estää tulpan puhumisen olettamalla että se ei puhu vielä. Tuohon voisi olla vinkkinä vaikka se, että jos kuvittelet tulpan jossain muussa asennossa kuin makuuasennossa vaikkapa vahingossa, niin älä laita sitä takaisin makuuasentoon vaan kuvittele se siinä asennossa kuin näet sen sillä hetkellä. Liikkeiden työstäminen erikseen voi auttaa myös.

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
Leijonamieli

Viestien lukumäärä : 8

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ke 25 Tammi 2017, 21:23

Kiitos, vastauksestasi on uskoakseni paljon apua.^^
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   

Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 3 / 3Siirry sivulle : Edellinen  1, 2, 3

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Kysymykset ja ongelmat-
Siirry: