ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava
KirjoittajaViesti
olio
Admin

Viestien lukumäärä : 57

ViestiAihe: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Su 24 Toukokuu 2015, 21:52

Tulpayhteisö hukkuu näihin "yks kysymys" ja "auttakaa" -keskusteluihin, joten ongelman ratkaisemiseksi toivon että vastaavanlaiset ongelmat kirjotettais jatkossa tänne. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot http://tulpa.palstani.com
Kalevankarhu

Viestien lukumäärä : 28
Ikä : 17

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   To 28 Toukokuu 2015, 22:12

Mulla olis yks. Pari päivää sitte alko sellaset ongelmat, että ajattelin pistäväni sanoja tulpan suuhun. Selailin foorumilta vastausta tähän ja sainki tietää että just tota "parrotingia" taphtuu usein jos vaikka on antanut tulpan luoda oman luonteensa. Tajusin myös että oon omatoimisesti imposettanut Retua. Aattelin että ehtisin just ja just tehdä tälle luonteen, ja niin tein. Kirjotin listan erilaisista luinteenpiirteistä, ja niitä tuli yhteensä 46. Luin ne yksitellen ja selitin yksityiskohdista.
Olinko liian myöhässä? Oltiin ennen luonteen kirjoittamistani ehitty juttella n. 5 päivää. Me ei olla puhuttu mitään tän parin päivän aikana, koska itteä pelottaa että tein jotain väärin ja/tai alkaisin parrotoimaan Retua uudestaan. Tosin pari kertaa oon yrittänyt jotain pientä keskustelua synnyttää, ja joskus Retu on vastannutkin, mutta se tuntuu jotenkin.. laimealta?
Toivottavasti en selittänyt liian epäselvästi, oon itekkin hieman hämilläni tästä Very Happy kiitos jos joku vastailee, ois kiva taas saada 'Retu takaisin'.
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 98

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   La 30 Toukokuu 2015, 11:15

Kalevankarhu kirjoitti:
Mulla olis yks. Pari päivää sitte alko sellaset ongelmat, että ajattelin pistäväni sanoja tulpan suuhun. Selailin foorumilta vastausta tähän ja sainki tietää että just tota "parrotingia" taphtuu usein jos vaikka on antanut tulpan luoda oman luonteensa. Tajusin myös että oon omatoimisesti imposettanut Retua. Aattelin että ehtisin just ja just tehdä tälle luonteen, ja niin tein. Kirjotin listan erilaisista luinteenpiirteistä, ja niitä tuli yhteensä 46. Luin ne yksitellen ja selitin yksityiskohdista.
Olinko liian myöhässä? Oltiin ennen luonteen kirjoittamistani ehitty juttella n. 5 päivää. Me ei olla puhuttu mitään tän parin päivän aikana, koska itteä pelottaa että tein jotain väärin ja/tai alkaisin parrotoimaan Retua uudestaan. Tosin pari kertaa oon yrittänyt jotain pientä keskustelua synnyttää, ja joskus Retu on vastannutkin, mutta se tuntuu jotenkin.. laimealta?
Toivottavasti en selittänyt liian epäselvästi, oon itekkin hieman hämilläni tästä Very Happy kiitos jos joku vastailee, ois kiva taas saada 'Retu takaisin'.

Pahoittelut myöhäisestä vastauksesta.

Ei ole myöhäistä luoda luonteenpiirteitä tulpalle, mikäli siis tulpasi ei puhu. Mikäli tulpasi puhuu, niin silloin voi olla vaikeempi luoda tulpalle luonteenpiirteet, mutta ainahan voi kokeilla.

Mikäli et luo tai pysty luomaan tulpallesi luonteita, nii tutustu tulpaasi paremmin. Parroting epäilykset saattaa johtuu siitä että ei tiedetä miten tulpa toimii normaalisti (luonteenpiirteet kertoo aika paljon miten tulpa toimii missäkin tilanteessa), jolloin hosti voi helposti luulla tulpan tekemiä asioita parrotiniksi.
Näytä käyttäjän tiedot
Lollipop~

Viestien lukumäärä : 4
Ikä : 17

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   La 20 Kesä 2015, 11:59

Mulla ois 3 kysymystä. Ja tuotah, nämä saattavat kuulostaa hieman typeriltä, johtunee varmaan siitä etten ole vielä edes kunnolla aloittanut tulpan luomista.
Anteeksi jos näihin löytyy vastaus jostain muualta..

1. Voiko tulpa päättää itse oman nimensä?
2. Puhutaanko tulpalle oman pään sisällä vai voiko sille sanoa myös ääneen jotain?
3. Voiko tulpa luoda wondun vai pitääkö minun luoda se?
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   La 20 Kesä 2015, 13:18

Lollipop~ kirjoitti:
1. Voiko tulpa päättää itse oman nimensä?
2. Puhutaanko tulpalle oman pään sisällä vai voiko sille sanoa myös ääneen jotain?
3. Voiko tulpa luoda wondun vai pitääkö minun luoda se?
1. Voi päättää.
2. Tulpalle voi puhuu mielensisäl tai sitten ääneen. Miten vaan on parempi.
3. Kyl tulpa yleensä pystyy luoda wondun itsekkin, tosin siitä wondusta ei välttämättä tule sallainen kuin sä haluisit.
Näytä käyttäjän tiedot
sulatejuusto

Viestien lukumäärä : 1

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ma 20 Heinä 2015, 21:11

Tervehdys! Olen ollut tulpista täysin tietämätön eiliseen päivään saakka ja kun eilen sain tietää niistä, päätin luoda oman tulpani. Olen suunnitellut tulpani persoonallisuuden ja minulla on ajatus siitä minkänäköisen tulpan haluan luoda. Mieleeni on tässä päivän mittaan noussut muutamia kysymyksiä tulpiin(en tiedä miten pitäisi taivuttaa?) liittyen:

1. Voiko tulpa alkaa puhua jo toisen päivän aikana kun olen sille ehtinyt jo jutella?
2. Kauanko visualisoimiseen kuluu aikaa kun tiedän tavallaan miltä tulpani näyttää mutta en onnistu näkemään sitä selvästi mielessäni?
3. Onko parroting tässä vaiheessa mahdollisesti tehokkaampaa tulpan kehityksen suhteen kuin täysi vapaus?
4. Kuinka olette kehittäneet visualisoimistaitoanne?

Kiitos jo etukäteen vastaajille Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ti 21 Heinä 2015, 01:32

sulatejuusto kirjoitti:
1. Voiko tulpa alkaa puhua jo toisen päivän aikana kun olen sille ehtinyt jo jutella?
2. Kauanko visualisoimiseen kuluu aikaa kun tiedän tavallaan miltä tulpani näyttää mutta en onnistu näkemään sitä selvästi mielessäni?
3. Onko parroting tässä vaiheessa mahdollisesti tehokkaampaa tulpan kehityksen suhteen kuin täysi vapaus?
4. Kuinka olette kehittäneet visualisoimistaitoanne?

Kiitos jo etukäteen vastaajille Very Happy

1. Tulpa voi alkaa puhumaan jo ekana päivänäkin.
3. Tavallaan parrotingistä on hyötyä alussa tai ainakaan siitä ei ole haittaa.
4. Ite harjoittelen visualisoimaan yksinkertaisesti sanottuna visualisoimalla. Harjoittelin aluksi visualisoimaan jotakin yksinkertaista ja tuttua asiaa (esim. kynää, palloo, pyyhekumia, tms.) ja lisäsin haastetta sitä mukaan kun visualisointi alkoi sujuu.
Näytä käyttäjän tiedot
Wasabi

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 14

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   La 01 Elo 2015, 21:28

Onko normaalii et mun mielest on helpompaa visualisoida "silmät auki"? Mä näen sen silti mielessäni siinä jossain mun lähellä.
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   La 01 Elo 2015, 22:34

Tikkarilli kirjoitti:
Onko normaalii et mun mielest on helpompaa visualisoida "silmät auki"? Mä näen sen silti mielessäni siinä jossain mun lähellä.

Varmaankin tarkoitat tulpan näkemista "mielensilmil" (korjaa jos ymmärsin väärin), joten ei se vaarallista ole, vaan päin vastoin.
Näytä käyttäjän tiedot
Tupsu100

Viestien lukumäärä : 1

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ma 31 Elo 2015, 17:31

oon nyt pari päivää yrittäny luoda tulpaa (kyllä tiedän että se vie aikaa) mutta mulla on ollu ongelmia visualisoinnissa koska en vaan yksinkertasesti osaa nähdä asioita "mielen silmillä" enkä ymmärrä miten se toimii pitääkö mun vaan harjotella sen hahmon näkemistä vai miksi en näe sitä... ja pitääkö se kirjaimellisesti nähdä... toivon että joku vastaa tähän
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ma 31 Elo 2015, 17:38

Tupsu100 kirjoitti:
oon nyt pari päivää yrittäny luoda tulpaa (kyllä tiedän että se vie aikaa) mutta mulla on ollu ongelmia visualisoinnissa koska en vaan yksinkertasesti osaa nähdä asioita "mielen silmillä" enkä ymmärrä miten se toimii pitääkö mun vaan harjotella sen hahmon näkemistä vai miksi en näe sitä... ja pitääkö se kirjaimellisesti nähdä... toivon että joku vastaa tähän

Mielen silmillä näkemin on yllättävän helppoa. Lyhyesti sanottuna yrität nähdä tulpasi samanlailla kuin perus mielikuvituskaverin. Eli sinun ei tarvii ihan nähdä nähdä tulpaasi. Tietenkin harjoittelun avulla sä voit oppii näkemään tulpan kunnolla.
Näytä käyttäjän tiedot
olio
Admin

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ma 31 Elo 2015, 17:52

Tupsu100 kirjoitti:

Mielen silmillä näkemisellä ei tarkoteta sitä, et näkis asioita silleen ku näkee silmät auki. Sitä on vähän vaikeeta selittää, mut esimerkiks jos vaikka oot omassa huoneessas tai jossakin muussa tutussa paikassa ja pistät silmät kiinni, niin pystyt tietämään missä kohtaa sun sänky/työpöytä/tuoli on ja niin edelleen (pystyt tavallaan jollaki tapaa "näkemään" ne). Sit jos yrität kävellä siel huonees silmät kiinni, niin joudut käyttämään mielen silmiä tavallaan siihen ettet törmää esineisiin jne. Helpoiten ton tajuaa myös, jos ei yritä nähdä sitä asiaa edessään, vaan vaikka miettii jotain esinettä oman selkänsä takana. Kannattaa alottaa visualisoiminen helpommista kohteista, esim. pallosta tai kynästä ja sit siirtyä vaikeempiin ku kehittyy.
ninja

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ma 31 Elo 2015, 19:17

Mul olis sellanen kysymys et onko ok jos teen tulpan omasta valmiista hahmosta? Tai siis sillä mun hahmolla on oma tarina ja hyvin pitkä sellainen ja kaikkia juttuja mitä sille on tapahtunut. (suunnittelin joskus piirtää sarjakuvaakin siitä) En kyl koskaan alunperin suunnitellut että siitä tulis tulpa. Ainaki tietäisin miltä se näyttää ja sen luonteen yms tosi hyvin.. oon vaan niin tykästynyt hahmoon et olis kiva jos se olis tulpa Very Happy mut voiko se (siis kun sillä on niin pitkä ja monimutkainen tarina) olla jotenkin haitaksi tulpalle tai jotain muuta..? Sry kun on vähän outo kysymys :s
Näytä käyttäjän tiedot
olio
Admin

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ma 31 Elo 2015, 19:37

ninja kirjoitti:
Mul olis sellanen kysymys et onko ok jos teen tulpan omasta valmiista hahmosta? Tai siis sillä mun hahmolla on oma tarina ja hyvin pitkä sellainen ja kaikkia juttuja mitä sille on tapahtunut. (suunnittelin joskus piirtää sarjakuvaakin siitä) En kyl koskaan alunperin suunnitellut että siitä tulis tulpa. Ainaki tietäisin miltä se näyttää ja sen luonteen yms tosi hyvin.. oon vaan niin tykästynyt hahmoon et olis kiva jos se olis tulpa Very Happy mut voiko se (siis kun sillä on niin pitkä ja monimutkainen tarina) olla jotenkin haitaksi tulpalle tai jotain muuta..? Sry kun on vähän outo kysymys :s

Mun mielestä tollasesta valmiista hahmosta olis melkeinpä parasta luoda tulpa, kun sitä tarinaa luodessa on pohtinu niin paljon ja monipuolisesti sitä hahmon luonnetta, miten se reagoi asioihin, mistä se pitää jne. Tietty ei välttämättä kannata ajatella, et ne tapahtumat ois ollu tulpalle todellisia (tulpan "menneisyyttä"), koska tulpa ei välttämättä pidä siitä. Tietty voit sopia siitäkin tulpan kanssa, et miten tulpa asian kokee.

Eli tee ihmeessä siitä hahmosta tulpa, jos se tosiaankin on mieluinen. Pääset pikkasen helpommalla, kun oot jo periaatteessa tehnyt paljon työtä sen eteen.
ninja

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ma 31 Elo 2015, 19:40

Okei, kiitos paljon vastauksesta! Very Happy

edit: vielä et entä jos sen tarina liittyy kans sen ulkonäköön, kun sillä on arpi naamas? Koska ilman sitä tarinaa ja jos se ei oo sen "menneisyyttä" niin sillä ei silloin olis sitä. Olisko se sit ihan muuten tulpalla vaan vai kokonaan ilman sitä arpea jos tulpa ei halua et se on sen menneisyyttä?
Näytä käyttäjän tiedot
olio
Admin

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ma 31 Elo 2015, 20:03

ninja kirjoitti:
Okei, kiitos paljon vastauksesta! Very Happy

edit: vielä et entä jos sen tarina liittyy kans sen ulkonäköön, kun sillä on arpi naamas? Koska ilman sitä tarinaa ja jos se ei oo sen "menneisyyttä" niin sillä ei silloin olis sitä. Olisko se sit ihan muuten tulpalla vaan vai kokonaan ilman sitä arpea jos tulpa ei halua et se on sen menneisyyttä?

Voi tulpalla olla ulkonäössä asioita, jotka liittyy siihen tarinaan. Eihän niiden arpien välttämättä tarvii littyä siihen tarinaan, ne voi olla muuten vaan osa sen ulkonäköä. Tietty tulpa voi halutessaan muokata ulkonäköään, jos ei niistä pidä. Ja voihan sillä tarinaversioisella hahmolla silti niitä olla.
ninja

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ma 31 Elo 2015, 20:04

Aaa joo Very Happy Kiitos taas ^^
Näytä käyttäjän tiedot
alemies

Viestien lukumäärä : 10

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Ma 12 Loka 2015, 19:47

Koittakaa saada selvää kun kirjotin tämän puhelimella...
Haluisin kuulla kuin voimakasta se avoin silmin tulpan näkeminen on ja voiko automaaattisesti nähdä esineen edessään jos haluaa. Itsekin olen tulpista kiinnostunut kyllä mutta tota taitoa vois käyttää muuhunkin. Visualisoimises ei oo ongelmaa käytännös visualisoin vähän kaikkee(vaikken ite sitä päätäkään). Muistikikoistakin olen kiinnostunut ja kuulin et toi visualisoiminen hyödyttää siinä paljon. Esimerkiksi pelikorteille ja numeroille olen keksinyt omat esineensä jotka sitten sijoitan mielessäni johonkin paikkaan. Mut jos ne näkiskin nenänsä edes niin varmaan oppis korttipakan paris minuutissa.(Ja kannattaa teidänkin tota visualisointi taitoa hyödyntää. Se ei ole niin vaikeaa kuin tässä saatan antaa ymmärtää).
Näytä käyttäjän tiedot
alemies

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   To 15 Loka 2015, 21:53

Pystyisikö teistä joku kokenut tulpailija vastaamaan tähän kysymykseen?
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   To 15 Loka 2015, 22:21

alemies kirjoitti:
Pystyisikö teistä joku kokenut tulpailija vastaamaan tähän kysymykseen?

Sori että en ole vastannut. Mä yritin vastata sun kysymyksiisi jo sinä päivänä ku laitoit ne tänne, mutta mun vastaus meni niin monimutkaiseksi että en enään ymmärtänyt sitä ja luovutin xDDD. Jotta se ei toistuisi, vastaan mahdollisimman yksinkertaisesti ja jätän ylipitkät selitykset pois. Asiaan siis.

alemies kirjoitti:
Haluisin kuulla kuin voimakasta se avoin silmin tulpan näkeminen

Tulpan parhaimmillaan pystyy hallusinoimaan, eli tulpan voi nähdä "kuin oikeen ihmisen". Aika monet tulpailijat ovat kummiskin sitä mieltä että tulpaa ei oikeastaan pystyisikään hallusinoimaan, vaan pelkästää visualisoida.

alemies kirjoitti:
ja voiko automaaattisesti nähdä esineen edessään jos haluaa.

Ei, joten tota on käytännössä turha soveltaa paikkamenetelmään, muistipalatseihin tai muihin sen kaltaisiin muistitekniikoihin.

Mikäli on lisää kysyttävää nii kysy ihmees.
Näytä käyttäjän tiedot
alemies

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Pe 16 Loka 2015, 15:19

Pystyykö tulpaa hyödyntämään muissakin asioissa kuin "seuralaisena"? Jotkut puhuvat jotain kahteen asiaan samaan aikaan keskittymisesta yms. Ja sitten on vielä se sun kehon liikuttaminen eli voiko se kovan harjoittelun tuloksena liikuttaa sun kehoas?
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   Pe 16 Loka 2015, 23:00

alemies kirjoitti:
Pystyykö tulpaa hyödyntämään muissakin asioissa kuin "seuralaisena"?

Onhan tulpalle muitakin käyttö tarkoitutsia kuin vaan pitää kaverina. Listaampa tänne parit asiat mitä tulevat ensimmäisenä mieleen.

Possessointi/switch
Possessointi tarkoittaa siis sitä että tulpa liikuttaa kehoa/joitakin kehon osia itse. Switch taas on vähän kuin possessointia, mutta tulpa saa käytännös täyden kontrollin kehosta. Toisin sanoen, tulpa ja hosti vaihtaa paikkaansa keskenäänsä. Ja nyt kirjoitan ne varsinaiset switchin yleiset käyttötarkoitukset. Varmaan yleisin syy käyttää switchii on halu paeta tosimaailmasta wonduun tai johonkin muuhun "paratiisiin". Muita switchin hyötyjä on että voit pitää koska tahansa tauon ja pistää tulpan jatkamaan homman, tietenkin mikäli se tulpalle käy. tai no asia ei ole todellisuudessa noin helppoa, mutta ymmärrättehän poittini.

Henk. koht. neuvonantaja

Tää taitaa olla aika itsestään selvyys, mutta laitampa sen silti tänne. Tulpasta voi olla todella paljon hyötyä asioiden suunittelussa, pohdiskelussa tai joissain muissa jutuissa jossa on "ulkopuoliset" neuvot hyödyllisiä.

Seksiorja/muitten halujen tyydyttäjä

Tämä esimerkki on suorastaan klassikko, joten oli pakko mainita Very Happy. En tiedä että kuinka monet käyttää tulpaansa "seksiorjana", mutta niitä kyl löytyy kyllä. Nimi jo kertoo kaiken oleellisen, joten tästä ei kauheesti tarvitse selitellä mitään Very Happy.

Rinnakkais keskittyminen

Tästä aiheesta en osaa sanoa mitään kauheen isolla varmuudella, paitsi että rinnakkais keskittymisen avulla yksi ihminen (hosti + tulpa) pystyy kirjaimellisesti keskittyy kahteen eri asiaan kunnollasuhteellisen hyvin. Esimerkiksi voit laskee vaikka kahta eri matikan laskua samaan aikaan.

Jos aikoo oikein kunnol hyödyntää kyseistä taitoa, kannattaa yrittää harjoitella possessointia ja sit pistää tulpan kirjoittaa vasemmalla kädellä kun host kirjoittaa oikealla. Ongelmana on että tulpan käsiala ei välttämättä ole super hyvä, ihminen ei pysty katsomaan tarkasti kahteen eri kohtaan samaan aikaan ja sit myös näytät täysin friikilt ku kirjoitat kahella kädellä kauheel vauhdil matikan tehtävien vastauksia.

Okei, toi edellinen kappale oli vitsi, en usko että välttämättä joku pystyy ihan tollaseen rinnakkais keskittymiseen, mut ei sitä tiiä, ehkä joku pystyy.
Näytä käyttäjän tiedot
alemies

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   La 17 Loka 2015, 15:36

Kiitos vastauksesta. Tosta switchistä muuten, että toimiiko se oikeasti (tarpeeks harjoteltuaan) niinkin hyvin että perjaattees voit vaan kattella kun kehos touhuu omiaan? Sitten vielä siitä kahella kädellä samaan aikaan kirjottamisesta: itselläni on taipumusta molempikätisyyteen ja kirjottelen siis kummallakin kädellä. Eri asioiden kirjottaminen ei onnistu samaan aikaan(tosin koulus kynä kummaskin kädessä)koska aivot ei toimi niin mutta esim. piirtäminen onnistuu kyllä kummallakin samanaikasesti sillä sillon teet suunilleen samaa liikettä
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   La 17 Loka 2015, 16:30

alemies kirjoitti:
Kiitos vastauksesta. Tosta switchistä muuten, että toimiiko se oikeasti (tarpeeks harjoteltuaan) niinkin hyvin että perjaattees voit vaan kattella kun kehos touhuu omiaan?

Ainakin noissa switchistä kertovissa oppaissa sanotaan että hosti olisi wonderlandissa tai ainakin switchi olisi helpointa tehdä silleensä että hosti on wondus ja tulpa hallitsis hostin kehoa sen ajan. Noin olen ymmärtänyt enkun kielisistä oppaista, mutta voi olla että olen ymmärtänyt täysin väärin, koska enkun kielen taitoni ei todellakaan ole hyvä.

alemies kirjoitti:
Sitten vielä siitä kahella kädellä samaan aikaan kirjottamisesta: itselläni on taipumusta molempikätisyyteen ja kirjottelen siis kummallakin kädellä. Eri asioiden kirjottaminen ei onnistu samaan aikaan(tosin koulus kynä kummaskin kädessä)koska aivot ei toimi niin mutta esim. piirtäminen onnistuu kyllä kummallakin samanaikasesti sillä sillon teet suunilleen samaa liikettä

Se vaatii hieman harjoittelua että pystyy molemmilla käsillä tehdä eri asioita ja varsinkin kahdella kädellä kahden eri asian kirjoittaminen. Se voisi olla ihan mahdollista rinnakkais keskittymisen avulla, mutta se vaatii paljon harjoittelua.
Näytä käyttäjän tiedot
Nanna
Erityinen

Viestien lukumäärä : 71
Ikä : 20

ViestiAihe: Siirrossa.   La 17 Loka 2015, 21:39

Dadezt kirjoitti:
Se vaatii hieman harjoittelua että pystyy molemmilla käsillä tehdä eri asioita ja varsinkin kahdella kädellä kahden eri asian kirjoittaminen. Se voisi olla ihan mahdollista rinnakkais keskittymisen avulla, mutta se vaatii paljon harjoittelua.
Intiassahan on joku mies joka osaa kirjottaa kaikil raajoillaan + suulla samaa aikaa eri kieliä Very Happy
Ainaki tällästä muistelisin jostaa ohjelmasta joskus. Ehkä sillä onki tulpia jotka kirjottaa osalla raajoista.

Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta   

Pienet kysymykset, jotka eivät tarvitse omaa aihetta
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 3Siirry sivulle : 1, 2, 3  Seuraava

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Kysymykset ja ongelmat-
Siirry: