ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Cookie Dash
Pervo

Viestien lukumäärä : 22
Ikä : 19

ViestiAihe: Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?   La 25 Huhti 2015, 17:59

Irina on jo kahden viikon ja kolmen päivän ikäinen (turhaa? infoa näin alkuun). Irinan ajattelu ja ongelmanratkaisukyky on kehittynyt hienosti! Pari päivää sitten, kun olin tekemässä matikan läksyjä sain kaikki ratkaistua oikein. Tein itse suurimman osan työstä, mutta sain Irinalta pari ratkaisevaa vinkkiä, joita ilman en välttämättä olisi onnistunut. Lisäksi Irina oppii muutenkin asioita hienosti.
Tulevaisuudessa Irinasta on luultavasti vieläkin enemmän apua, kun wondun kirjasto on kehittyneempi ja pääsemme rinnakkaiseen keskittymiseen asti. Haluaisin kuulla muiden kokemuksia tulpan älyn kehittymisestä ja miten se on auttanut teitä opiskelussa. Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?   La 25 Huhti 2015, 19:04

Emiljankin ongelmanratkaisukyky,  älykkyys ja muut semmoset on ollut aika iso vahvuus. Sen huomasin jo ennen kuin Emi alko puhumaan kunnol. Emistä on ollut joskus paljonkin hyötyä joidenkin koulutehtävien teossa, vähän monimutkaisempien asioiden pohdinnassa, pokemonin pelaamisessa lol! ja muissakin peleissä missä tarvitaan strategista ajattelua.

Vaikka Emin on hyvinkin älykäs nii sen muisti on aika surkee (joskus ei muistanut jopa 10 minuuttia pidemmälle). Systemalla sit on taas hyvä muisti, mutta jää älykkyydellään Emille ihan selvästi toiseksi.

Vaikka nyt Emi onkin älykäs ja siitä on apua joissakin asioissa, mä olen pyrkinyt siihen että mä teen asiat täysin itsenäisesti, koska mä en halua olla mitenkään riippuvainen Emistä. Ihan vaan siltä varalta että jos hän sattuu lähtemään joku päivä ihan yllättäen. Silti mä olen olen miettinyt että mä opettelisin hyödyntämään Emiä ja Systemaa ihan tavallisessa jokapäiväisessä elämässä, koska sitä vaaraa ei enään oikein ole olemassa.
Näytä käyttäjän tiedot
alemies

Viestien lukumäärä : 10

ViestiAihe: Vs: Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?   Su 06 Syys 2015, 16:23

En tiedä tuleeko tämä nyt oikeaan paikkaan, mutta onko teidän tulpat "muistipankkeja"?Pääsettekö niiden avulla unohtuneisiin muistoihin ja pystyttekö ratkasemaan tehtäviä aivan eritavalla
Näytä käyttäjän tiedot
alemies

ViestiAihe: Vs: Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?   Su 06 Syys 2015, 16:49

Tarkoitan että pääsettekö suoraan tulpan kautta alitajuntaan katselemaan vanhoja muistoja. Ja voiko tulpan avulla käyttää alitajuntaa asioiden tekemiseen ja oppimiseen. Itselläni ei ole tulpaa, mutta harkitsen sen tekemistä. Siitä olen vielä hieman epävarma että voiko tulpa tehdä ihmisen yksinäiseksi työntymällä kavereiden edelle. Näin olen ymmärtänyt että pikkuhiljaa saattaisi käydä.
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?   Su 06 Syys 2015, 18:32

alemies kirjoitti:
En tiedä tuleeko tämä  nyt oikeaan paikkaan, mutta onko teidän tulpat "muistipankkeja"?Pääsettekö niiden avulla unohtuneisiin muistoihin ja pystyttekö ratkasemaan tehtäviä aivan eritavalla

Tulpien "yliluonnolliset" muisti kyvyt on melkeempä vain huhua. Eli tulpan avulla ei voi muistaa asioita tai tapahtumia jotka on tapahtuneet esim. vuosi tai kymmenen sitten, mutta tulpa voi kuitenkin muistuttaa joitakin pienii asioita mitä pitäis muistaa tehdä tai sit esim. neuvoo kokeita tehdessä.

alemies kirjoitti:
Tarkoitan että pääsettekö suoraan tulpan kautta alitajuntaan katselemaan vanhoja muistoja. Ja voiko tulpan avulla käyttää alitajuntaa asioiden tekemiseen ja oppimiseen. Itselläni ei ole tulpaa, mutta harkitsen sen tekemistä. Siitä olen vielä hieman epävarma että voiko tulpa tehdä ihmisen yksinäiseksi työntymällä kavereiden edelle. Näin olen ymmärtänyt että pikkuhiljaa saattaisi käydä.

Harvemmin tulpan luonnin aloitettua hosti alkaa erakoitumaan ja jos alkaa, syypäänä on itse hosti, koska ei tulpa päätä onko hosti muitten ihmisten kanssa tekemisissa vai ei.
Näytä käyttäjän tiedot
alemies

ViestiAihe: Vs: Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?   Su 06 Syys 2015, 20:36

Okei ja kysyisin vielä että tuleeko tulpan luomisetästa kyky jolla voit luoda esimerkiksi esineen eteesi hallusinaationa totta kai?
Näytä käyttäjän tiedot
olio
Admin

Viestien lukumäärä : 57

ViestiAihe: Vs: Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?   Su 06 Syys 2015, 21:00

alemies kirjoitti:
Okei ja kysyisin vielä että tuleeko tulpan luomisetästa kyky jolla voit luoda esimerkiksi esineen eteesi hallusinaationa totta kai?

Kuulemma ku tarpeeks kauan harjottelee visualisoimista, niin kyllä. Eli voit oppia visualisoimaan tulpan ulkonäön niin hyvin, et pystyy näkemään sen terävänä silmät auki muun maailman "päälle".

Viimeinen muokkaaja, olio pvm Pe 01 Heinä 2016, 18:52, muokattu 1 kertaa
Näytä käyttäjän tiedot http://tulpa.palstani.com
Arc

Viestien lukumäärä : 24
Ikä : 19

ViestiAihe: Vs: Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?   Ti 10 Toukokuu 2016, 14:03

March on auttanut mua todella paljon opiskelussa. Erityisesti mielenkiintoisimmissa aineissa, kuten filosofia ja kemia. Omat numeroni nousivat lukiossa kahdella arvosanalla! Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot http://dragon-arc.deviantart.com
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?   

Ovatko tulpanne auttaneet opiskelussa?
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Yleistä keskustelua-
Siirry: