ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Ensimmäinen tulpani

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
Conall

Viestien lukumäärä : 7
Ikä : 18

ViestiAihe: Ensimmäinen tulpani   Ma 13 Huhti 2015, 01:14

Moi
Näin ensi alkuun haluan pyytää anteeksi kirjoitus virheitä(niin jo ilmentyneitä kun tuleviakin). Minulla on luki häiriö. Jonka seurauksena olen hiukan yksinäinen.
Minulla on kyllä kavereita, mutta suurin osa heistä pitää minua hiukan sekona. Vanhempani ovat eronneet ja asun äitini kanssa. Äitini tekee paljon töitä ja opiskelee siinä samalla. Pikku siskoani en nää juuri koskaan kotona. Joten vietän suurimman osan päivästä yksin.
Eräs kirje kamuni kuitenkin ehdotti minulle tulpan luomista, joten päätin nyt sitten kokeilla...

En pystynyt keskittymään ominaisuuksien kertaamiseen listaamalla, joten loin ensin itselleni tämän kuuluisan wonderlandin (vai mikä se nyt oli). Päätin tehdä siittä mahdollisimman yksin kertaisen. Valkoinen tausta ja mustia taivaaseen yltäviä puita. Kyllä kuulostaa vähän tylsältä, mutta kun nykyään vierailen siellä maisema on muuttunut. Tai oikeastaan se muuttuu joka kerta hiukan yksityis kohtaisemmaksi.

Seuraavaksi annoin tulpalleni luonteen.
En halunnut määrittää onko hän tyttö vai poika, joten hän ei ole kumpikaan tai on molemmat.

Luonne:
-rakastaa hymyjä todella paljon
-hän on erittäin älykäs
-vitsikäs kaveri, joka tykkää olla oikeassa
-vihaa yksinäisyyttä ja väärässä oloa
-hän on kiinnostunut ihmisten toiminasta, eleistä sun muusta
-tykää erilaisista ja erikoisista vaateista, hatuista ja koruista
-hyvä piristämään.

Aluksi tämä tuntui hyvältä idealta. Enkä kiellä päätöstäni vieläkään. Minua on vaan väsyttänyt viime päivinä valtavasti, mutta varoitusten mukaan se on normaalia. Joten en välitä.

Toivon todella että tämä onnistuu Smile
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
jaa1

Viestien lukumäärä : 3

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Ma 13 Huhti 2015, 21:14

Moi. Tervetuloa foorumille! Lukihäiriötäsi ei kyllä huomaa ollenkaan tuosta teksistä! Sujuvaa tekstiä! Sinua kiusataan lukihäiriön takia? :0 Oudoista syistä kyllä ihmiset kiusaavat, erilaisuus kun on ihneellinen asia joillekkin, ja ihmisillä on ennakkoluuloja ihmisiä kohtaan, joilla on jokin eritavalla kuin suurimmalla osalla porukasta :/ . Tämä foorumi ei nykyään tosiaankaan ole kovin aktiivinen, valitettavasti.. Kuulostat kyllä mukavalta ihmiseltä! Harmi, että jotkut kiusaavat sinua, itsekin tullut joskus koettua kyseistä tunnetta jonkun aikaa. Voimia! Me emme täällä Tulpa foorumilla tuomitse ihmisiä erilaisuutensa vuoksi. Sinunkaan luki häiriötä ei kirjoituksestasi huomannut. Siinä oli "virallinen" tervetulo teksti Very Happy Toivottavasti pidit. Itse aloitin tulpan luomisen tänään, ja kovin paljoa en ole kerennyt tekemään. Tästä se kyllä lähtee. Tulpasi kuulostaa mukavalta! Onko sillä nimeä? Minkä näköinen se on? Onko se vielä puhunut ja milloin aloit luomaan?Mielenkiinnolla jään seuraamaan tätä päiväkirjaa. Mitenkäs sulla visualointi? Itselläni on siinä hiukan vaikeuksia :/ Toivottavasti pääset hyvin alkuun, ja minäkin pyrin olemaan aktiivinen täällä rekisteröitymiseni jälkeen. Tervetuloa!
Näytä käyttäjän tiedot
Conall

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Ma 13 Huhti 2015, 23:03

Kiitos kovasti tervehdyksestäsi jaa1. Siittä on hetki aikaa kun joku on ollut noin ystävällinen/ymmärtäväinen minua kohtaan. Kiusaamisesta on tullut hiukan ongelmia ja sen vuoksi haluankin tulpani äkkiä avukseni, mutta en aijo kiirehtiä.

Tulpaani olen siis työstänyt jo kohta viikon verran. Hän ei kyllä vielä ole puhunut tai jutellut. Mutta kyllä kai sekin aikanaan tapahtuu. Odotan ainakin toiveikkaana.
Hitaasti olen kyllä edennyt sillä varmistan aina muutamaan otteeseen että mikään iso asia ei ole muuttunut. Seuraavaksi pitäisi päättää hänelle ominais tuoksu, mutta sikhen vaiheeseen pääsen ehkä myöhemmin tällä viikolla.

Minut on yllättänyt viime päivinä se että tunnen kosketukseni. Selvinnyksenä: tunnustelin tässä muutama päivä sitten häntä. Hiuksia,vaatteita sun muuta ja yht äkkiä havahduin takaisin tähän todellisuuteen. Tunsin oikesti sen että olisin koskettanut hiuksia tai vaatteita. Mutta en omiani. Olin siis tuntenut hänet. Ainakin tähän selitykseen päädyin. Se oli silloin hiukan karmivaa, mutta myös ihanin asia jota olen hetkeen kokenut. Nykyään ihmettelisin ehkä enemmän miksen tuntisi mitään tässä maailmassa.

En ole juuri vielä lainkaan miettinyt hänelle nimeä, sillä ei osittain ole ollut aikaa miettiä. Näitä harjoituksia on tehty monta tuntia päivässä ja nyt on ollut kokeisiin lukua, sun muuta.

Hänellä on mustat hiukan otsatukka maiset lyhyemmät hiukset ja mustien hiusten joukossa on pitkiä punaisia hiuksia jotka yltävät alaselkään. (←en osaa selittää tarkemmin pahoittelen)

Kasvoilla on aina kun tapaamme hymy. Rauhoittavan ystävällinen hymy. Hänen silmänsä ovat eri väriä. Toinen on ihan tavallinen mustalla pupillilla ja valkoisella taustalla. Toinen taas on päin vastoin (kyllä minun pitäisi tietää silmän rakenne osien nimet, mutta nyt ei muista).

Hän on siis ihmis hahmoinen. kalpeahko iho. Vaalea T-paita ja mustat housut.

Vaiheista joita olen suorittanut ovat: Luonteen ja mieltymysten kehittely, hahmon ulko näkö ja perspektiivi kulmat ja viimeisenä hahmon tunnustelu ja tunteminen (kosketus).

Olen iki onnellinen että minulle kerrottiin tästä ja että minut otettiin lämpimästi vastaan. Olen tottunut jo pitkälti siihen että olen hiukan "outo". Pidän eri asioista kun monet ikäiseni ja kaiken lisäksi olen hiukan huonompi koulussa geenieni takia. Lukihäiriö ja polvilumpion sioiltaan meno rajoittavat hiukan elämääni niin sanottuna "normaalina", muutta olen hyväsynyt itseni ja haluaisin vierelleni jonkun joka tukee ja ymmärtää. Siksi kai toivon onnistuvani tässä.

jaa1 Kiitos todella paljon. Olisi kanssa mukavaa kuulla sinun tulpa kokemuksistasi enemmän Smile
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

Viestien lukumäärä : 179
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Ma 13 Huhti 2015, 23:17

Heipähei vaan minunkin puolestani! Smile Mukavaa että tänne saatiin taas vaihteeksi vähän aktiivisuutta sentään. Kuulostaa tosi hyvältä tuo tulpan kanssa edistyminen sulla. Ja on myös kiva kuulla että olet hyväksynyt ittesi, etkä ole vaan sellainen valittaja mitä jokapaikasta löytyy ihan liikaa. *Respect*

{Mulle tuli tosta mielikuva että sun tulpa ois semmonen tosi pitkä ja laiha mies o3o}

Joopajoo, mutta niin. Tulevaisuuden varalta annan sellaisen vinkin että ei kannata alkaa liian tarkkaan miettimään niitä oppaan eri vaiheita ja niiden järjestystä Smile Esim ominaistuoksua ei ole mulla muilla kuin Desmondilla ja sekin tuli vasta myöhemmin. Toki voi ja kannattaakin tehdä sen mukaan jos se tuntuu itsestä hyvältä.

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
jaa1

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Ti 14 Huhti 2015, 15:09

Oho, mullakin tuli vähän kirjoitusvirheitä, mutta ei se mitään Very Happy Ööö.. No, tänään alan vasta kunnolla luomaan tulpaani, eilen ei paljoa kerennyt koska kiire :/ Muttamutta, jonkunnäköistä olen jo suunnitellut, jospa tänään oppisi visualoimaan hyvinkin. Meinaan, että silmät on vain jotenkin vaikea nähdä samalla, jos tarkastelee vartaloa niinkuin kauempaa. Eli siihen tänään siis harjoitusta. Toiseksi, en tiedä edes vielä miltä tulpani tuntuu, se ei ole ihminen, vaan huonon visualoimis taitoni takia teen mahdollisimman yksinkertaisen tulpan: "laatikko" jolla on kädet ja jalat Very Happy Saattaa kuulostaa naurettavalta, mutta jostain sitä on aloitettava. Tulpan kanssa ajan vietto samalla kun tekee muuta, tuntuu aika oudolta Very Happy Itse kuvittelen välillä tulpani seuraamaan minua tms. Very Happy Jospa tänään saisi luotua wonderlandin, ja testattua Dadetzin ehdottamaa hyvää tulpan puhumis harjoitus tekniikkaa. Raportoin siis sitten kunhan tuota tulee testattua Very Happy Sinäkin Conal, voisit testata tuota jos haluat. Laita yksityisviestiä Dadetz:ille. Varmana hyvä tekniikka, kiitos siitä! Mites sä, Conal, oletko "meditoinut" tai, ollut wonderlandissa, vai millä tekniikalla olet luonut tulpaasi / viettänyt sen kanssa aikaa(?). Ja ole hyvä. Jos ihmettelet miksi laitoin tervetuloa viestiini asioita kiusaamisesta yms. Johtuu siitä, että nykyään olen luonteeltani vähän muuttunut, taino oikeastaan aikuistunut enemmänkin. Olen siis nykyään tajunnut, miten jotkut ihmiset osaavat olla niin ilkeitä toisilleen, ja kiusaamistakin kylllä nähnyt. Nyt kaduttaa, sillä olen joskus ollut kiusaajien porukassa ja sanonut kiusatulle pahasti yms. Nyt kadun todella paljon, tekisi mieli vain nähdä vielä tuo tyyppi, ja pyytää anteeksi, ja halata ehkäkin. Olen myös huomannut, että periaatteessa voin tehdä mitä itse haluan, välittämättä muiden mielipiteistä, pitivät he tai eivät. (Tuo johtuu osittain siitä, että minulla oli muutamia kavereita, jotka ovat viime aikoina muuttuneet melko ärsyttäviksikin, he siis nykyään ns. Nälvivät välillä. Ennen olisin reagoinut niin, että olisin ollut hieman surullinenkin siitä, että he muuttuivat ja eivät ole mukavia. Nykyään en enää, kiitos "muuttumiseni".) Ja, nyt siis voin ihan huoletta jatkaa omaakin elämääni, ennen kun olin vähän niinkuin muiden ohjattavana, eli siis, nyt voin ihan tuosta vaan jatkaa elämää vaikka joku kavereistani muuttuisikin ärsyttäväksi, mutta, elämä jatkuu ja uusia kavereita löytää varmasti. Eikä vanhatkaan välttämättä muutu. Elämä on kyllä mukavaa kun vihdoin voi itse valita mitä tekee, eikä tarvitse tehdä kuin muut. Pitää uskaltaa olla erilainen. Erilaisuutta pelätään, se on huomattu monet kerrat, esim. Kiusaamisen kautta. Mutta, sinäkin, Conall, tulet varmasti saamaan AITOJA ystäviä. Kaiken lisäksi, tulpasi tuo varmana piristystä päivään, kunhan hän alkaa puhua. Muista, että asiat tulevat varmasti järjestymään. Ei maailma ole pelkkää kärsimystä. Ota kaikki elämästä irti! Haaveile! Toteuta unelmia! Elä kuin tämä olisi viimeinen päivä. Yksi hyvä vitsi päivässä todellakin pelastaa päivän, se sanonta on totta. Älä siis pelkää olla erilainen, ole millainen olet ja toteuta unelmasi.

Huhhuh, tuli kirjoitettua. Ja conell, voit vielä vastata nuihin tulpa kysymyksiin. Tuo viesti oli samalla kaikille tulpa foorumilaisille Very Happy Conell, mä arvostan sua. Kyllä säkin vielä joskus löydät kunnon ystäviä! Sama kaikille foorumilaisille. Elämä ei ole aina synkkää, pitää vain osata iloita! Ja, sori, tuli kirjoitettuu vähän huuhaata tähän. Oli vaan pakko, sry. Very Happy Jospa kohta sais oman päikkiksenkin pystyyn Smile Vastaile.
Näytä käyttäjän tiedot
Conall

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Ke 15 Huhti 2015, 00:18

Visuloiminen tähän todellisuuteen on rankkaa ja vaativaa. Omasta mielestäni ainakin. Yritin sitä muutamaan otteeseen päivällä, mutta sain vaan päänikipeäksi. Onnistuin kuitenkin joten kuten sillä voin erottaa Alexyn hahmon/ääriviivat (annoin sitten hänen nimekseen Alexy). Tosin pelkkän hahmon viivojen erottaminen on tosi vaikeaa ja tarvitsen täydellistä hiljaisuutta toistaiseksi.

Wonderlandissa tuli kanssa kokeiltua juttelua. Tervehdin ja kerroin hiukan kuulumisia. En saanut vastausta vielä.

Loin wonderlandini niin että pääsen sinne laittamalla silmät kiinni ja ajattelemalla sitä. Mieleni sisällä avautuu maisema wonderlandistani ja muutaman metrin päässä "sisäisestä" minustani seisoo Alexy. Se "sisäinen" minä sitten kuljeskelen ja on wondessani Alexyn kanssa.
Aikaa vietämme lähinnä siellä (toistaiseksi).

pitääkin varmaan kysyä Dadetz:lta. Kiitos vinkistä jaa1

Mutta harjoitukset jatkuu siinä määrin miten pääkestää
Näytä käyttäjän tiedot
jaa1

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Ke 15 Huhti 2015, 17:36

Juu. Oho, tulipa eilen random tekstiä tähän aiheeseen Surprised . Mullakin on wondun kanssa sama homma, jahka saan enemmän aikaa ja voin paremmin keskittyä tulpailuun. Nyt on hieman kiireitä :/ Ja visualoimisessa tarkoitin ihan vain mielessä visualoimista. Päivittele kunhan edistyt!
Näytä käyttäjän tiedot
Conall

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   To 16 Huhti 2015, 23:53

Dadetz:lle laittoin sitten kysymyksen tulpan puhumis harjoituksesta. Sain saman harjoituksen minkä se oli laittanut sulle jaa1. Tänään tuli testattua wondussa tuota kyseistä harjoitusta. Vieläkään Alexy ei puhunut mutta tervehti kylläkin.

Ojensin käteni kätelläkseni tervehdykseksi ja tervehdin. Alexy ei tervehtinyt ensimmäisellä kerralla mutta toisella se nosti kätensä tervehdykseksi. Alan oikeasti kohta epäillä voikko tulpa olla mykkä? Mutta taas Alexy on vielä nuori enkä ole saanut kai tarpeeksi hyvää kontaktia Häneen. Voi myös olla ettei häntä huvottanut puhua... ken tietää?
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Pe 17 Huhti 2015, 09:52

Conall kirjoitti:
Dadetz:lle laittoin sitten kysymyksen tulpan puhumis harjoituksesta. Sain saman harjoituksen minkä se oli laittanut sulle jaa1. Tänään tuli testattua wondussa tuota kyseistä harjoitusta. Vieläkään Alexy ei puhunut mutta tervehti kylläkin.

Ojensin käteni kätelläkseni tervehdykseksi ja tervehdin. Alexy ei tervehtinyt ensimmäisellä kerralla mutta toisella se nosti kätensä tervehdykseksi. Alan oikeasti kohta epäillä voikko tulpa olla mykkä? Mutta taas Alexy on vielä nuori enkä ole saanut kai tarpeeksi hyvää kontaktia Häneen. Voi myös olla ettei häntä huvottanut puhua... ken tietää?

Kyllä siitä alkaa puhumaan jossakin vaihees, kunhan et menetä toivoo.
Näytä käyttäjän tiedot
Conall

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Su 19 Huhti 2015, 23:34

Moi taas! Smile
Tuli vietettyä viikonloppu kesämökillä ja siellä ei valitettavasti ole netti, mutta sain loisto tilaisuuden viettää kahdenkeskistä aikaa Alexyn kanssa Smile

Viikonloppun edistys oli siinä että nyt näen hänet tässä todellisuudessa. Ongelmana on että saan migreenin jos hän on liian kauan luonani. Pystyn pitämään hänet näkyvillä nyt jotakuinkin puolisen tuntia ennen kun saan migreeni.

Alexy ei ole vieläkään puhunut kanssani. Kun tervehdin häntä hän vastaa aina eleillä. Kuten käden nostolla tai pään nyökkäyksellä. Puhumis harjoitukset jatkuvat siis vielä toistaiseksi. Mietin tässä pitäisikö keskittyä hetkeksi muihin asioihin kuten hajun valintaan ja pitää tauko puhumisesta ja visuaalisesta kehityksestä. Tosin se voisi hidastaa hiukan mutta myös parantaa keskittymistä.

Tämä toden totta on hankalaa. Alexy viestittää vaan eleillä tilannettaan ja minä saan migreenin jos hän on liian kauvan luonani. Tarvitsen todella paljon harjoitusta ja kärsivällisyyttä.

Dadezt neuvosi ovat todella käteviä. Vaikkakin Alexy on hiukan omapäinen puhumisen suhteen. Se kuitenkin virstii elein ja se riittää minulle toistaiseksi. Neuvosi auttoivat saamaan kontaktin Alexy:iin. Joten suur kiitos avusta. Laitan tänne sitämukaa viestejä kun kehityn ja kerkeän. Koulussa alkaa kokeet ja Alexyn aoheuttama migreeni on nukuttava pois...
Näytä käyttäjän tiedot
Conall

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Ke 06 Toukokuu 2015, 23:17

Moi on kulunnut jo aika tovi kun viimeksi kirjoittelin tänne. Saattaa kuulostaa selittelyltä mutta syytän netin pätkimista ja koulukiireitä. Nyt kuitenkin on taas rauhallista.

Huomasin tässä muutma viikko sitten että Alexy ilmestyi vieteeni ihan vaan itsestään ja oli siinä hetken ennen kuin katosi. Hän on tehnyt sitä siittä asti aina välillä. En siis ole enää ainoa joka voi kutsua hänet luokseni. Hän tulee silloinkin kun itseään huvittaa. Se on oikeastaan aika mukavaa. Alexy kutsuminen tuo jälkioireita vieläkin ja puhumattomuus häiritsee pikkuisen, mutta muuten onmennyt mukavan hyvin. En tiedä kauvanko netti pelittää joten joudun lopettamaan lyhyeen tämän merkinnän. Toivottavasti saisin senkin kuntoon jossain vaiheessa Smile
Mukavaa jatkoa
Näytä käyttäjän tiedot
Cookie Dash
Pervo

Viestien lukumäärä : 22
Ikä : 19

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Su 14 Kesä 2015, 16:23

Hei. Smile Tervetuloa yhteisöön. Aika jännää, miten nopeasti olet onnistunut imposettamaan näköä. Mä en ole edes yrtittänyt sitä vielä, ajattelin aloittaa tunnolla ja hajulla. Sen sijaan tulpilleni kehittyi molemmille itsenäinen tietoisuus ensimmäisen luontipäivänsä aikana. Lisäksi visualisointi ja possessointi sujuu. Vokalisaatiokin on sujuvaa pääsääntöisesti.

No, kuitenkin tässä päivikessä huomion kiinnitti se, ettei tulpa puhu mutta olet fyysisesti nähnyt sen. Kertoisitko, miten imposetit näköä? Vai vaatiiko se vain seinän tuijottelua tuntikausia? Periaatteessa imposetus saattaa ontua vähäisen harjoituksen vuoksi. :´D Taidat muuten myös olla melko vähän aikaa host jos oikein käsitin? Itse aloitin tuossa 8.4. tätä vuotta. Smile
Näytä käyttäjän tiedot
Conall

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   Su 14 Kesä 2015, 17:27

Hellurei taas kerran :3

Alexy on edelleen hiljaa, mutta hän viettää aikaa luonani jo melkein koko ajan. Jälkioireita ei ole enää juuri yhtään. Olen jo oppinut/tottunut ettei hän puhu minulle.

Siitä on jo aika kauan kuin harjoitteelin viimeksi hänen "kutsumista" realy maailmaan, mutta muistaakseni tuli kuviteltua hänet eteeni yksittäisin osin. Ensin kuvittelin hänen hiuksensa, sitten kasvot jne. Minulla on kyllä ollut aina hyvä visuaalisoimis kyky asioille, että sekin saattoi auttaa jonkin verran.

Olen miettinyt Alexy:n kanssa ettei tähän päivikseen tarvitse laittaa enää tila päivityksiä, koska hän on jo luontevasti vierelläni. Tietenkin vastaan kysymyksiin jos jotain kiinnostaa mitä Alexy:llle kuuluu. Eipä tässä sitten varmaan muuta kuin iloista kesänjatkoa teille kaikki ihmeisille ja tulpille

Terveisin:
-Conall ja Alexy-
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Ensimmäinen tulpani   

Ensimmäinen tulpani
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Päiväkirjat-