ChatPääsivuKalenteriFAQHakuKäyttäjälistaKäyttäjäryhmätKirjaudu sisäänRekisteröidy

Jaa | 

Kertokaa miten te loitte tulpanne?

Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Siirry alas 
KirjoittajaViesti
J0nn4

Viestien lukumäärä : 8
Ikä : 15

ViestiAihe: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ke 08 Huhti 2015, 18:31

Nonii... Eli miten te loitte tulpanne? Ihan mielenkiinnolla kysyn kun mä haluaisin tulpan, mutta nää täälä olevat ohjeet ei vaan oikeen oo mua varten Very Happy  Tai no pitää varmaan vielä vähän yrittää mut... Kertokaa miten te loitte tulpanne.. ja sori tää et oon nyt kysynyt miljoona viissataa kysymystä ja tosi huonosti ja kieliopillisesti päin per**ttä.. (Joku tämän poistakoon jos käyttäydyin liian epäasiallisesti) Mutta haluun oman tulpan nyt heti Very Happy I love you
Takaisin alkuun Siirry alas
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ke 08 Huhti 2015, 18:33

Missä osa alueessa sulla on onhelmia, visualisoimisessa, puhumaan saannissa jne.???
Näytä käyttäjän tiedot
J0nn4

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ke 08 Huhti 2015, 18:34

Eniten ehkä.. visualisoinnissa..
Näytä käyttäjän tiedot
Dade

Viestien lukumäärä : 97

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ke 08 Huhti 2015, 18:50

Itse ainakin vaan yritän nähdä mielessäni että miltä Emi näyttää. Multa ei saa mitään muita hyvii neuvoi, paitsi parit semi hyvät Very Happy. Ite en aluksi edes yrittänyt visualisoida Emiä kunnolla. Mä vaan visualisoin harmaan varjon, eli Emin perus muotoi ja liikkeitä. Sitten mä pikkuhilja. aloin lisäämään siihen varjoon niitä yksityiskohtia sitä tahtia kun opin visualisoimaan niitä.
Näytä käyttäjän tiedot
J0nn4

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ke 08 Huhti 2015, 18:56

Okei... Very Happy Pitää kokeilla...  Smile
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

Viestien lukumäärä : 179
Ikä : 20

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ke 08 Huhti 2015, 19:34

Kannattaa kokeilla piirtämistä jos visualisoinnin kanssa on ongelmia. Vaikka ei olisikaan mitenkään erityisen hyvä piirtämään ja tulpa ei näytä paperilla samalta kuin päässä, piirtäessä koko ajan miettii tulpaa ja muistelee miltä se näyttää samalla kun laittaa sitä paperille Very Happy
Samoin voi piirtää tulpan perusolemuksen ja vaikkapa luonteen. Jos tulpa on kiltti ja huolehtiva, sen kasvoille voi piirtää lempeän hymyn. Jos se on oikein pahis niin itsevarma ilme ja asento.

Ainakin mulla piirtäminen auttaa paljon visualisoinnin ja muunkin kanssa. Auttaa kun näkee edes jonkinlaisen kuvan muistuttamasta miltä tulpa näyttää Smile

Alkuperäiseen kysymykseen: itse käytin vahvistuskeinona FAQmanin opasta, vaikka ensimmäinen tulpani Desmond olikin kehittynyt itsekseen jo kauan ennen kuin päätin alkaa tekemään tulpaa. Desmond puolestaan loi toisen tulpani L:n, joten ei siihenkään paljon tarvittu, mutta FAQmanin opas edelleen. Sama uusimman, Neviran kanssa, jonka loin täysin itse ilman valmista pohjaa.

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
J0nn4

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ke 08 Huhti 2015, 19:40

Okei Very Happy
Näytä käyttäjän tiedot
olio
Admin

Viestien lukumäärä : 57

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   To 09 Huhti 2015, 03:40

Itellä autto visualisoimiseen tosi paljon se, et perehdyin anatomiaan ja et kattelin videoita ja dokumentteja. Miun muoto on yleensä lohikäärme, joten perehdyin, dinosaurusten anatomiaan ja kattelin paljon jotain dinosaurusdokumentteja (lohikäärmeistä ku ei oo oikeesti olemassa, niin valkkasin vaan mahollisimman lähelle osuvia eläimiä) ja leffoja/sarjoja/pelivideoita mis oli lohikäärmeitä ja jonku verran tutkiskelin myös lintuja ja lepakoita. Silleen tosi helppo ja mukava tapa oppia tulpan liikkumista/asentoja/muistamaan yksityiskohtia.

Sit jos visualisoiminen on tosi vaikeeta, nii kannattaa alottaa jostain helpommista kohteista ja siirtyy sit aina vaikeimpiin. Aivot oppii pitämään visuaalista tietoo enemmän muistissa kerralla näkyvissä, nii helpompi sit siihen lisäillä aina kaikkee. Toi kuulostaa vähän semmoselt vinkiltä et "miks mä visualisoisin jotain ilmapalloo ku mun tulpast tulee kissa??", mut kyl siit on hyötyä sen kissanki visualisoimiseen! Vähän sama ku ois sillee "miks mä oppisin ryömimään tai konttaamaan ku mun päätavote on oppia juoksemaan!!1". Joo, olio ja olion esimerkit taas. Very Happy Mut ton voi tehä myös niin, et jos tulpasta tulee kissa nii sen sijaan et yrittäis visualisoida koko kissan kerralla, nii alottaaki vaikka nenänpäästä/silmästä/viiksistä, käy kaikki osat läpi ja sit alkaa vähän suurentaa niit osia kunnes siit tulee kokonainen kissa.

Mutta hyvähän mun on näistä uudestaan selittää ku tästähän on muuten opaski täällä. :DD
Näytä käyttäjän tiedot http://tulpa.palstani.com
J0nn4

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   To 09 Huhti 2015, 06:57

Okei... Very Happy (Mun vastaus kaikkeen on näköjään okei Very Happy)
Näytä käyttäjän tiedot
olio
Admin

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   To 09 Huhti 2015, 07:22

J0nn4 kirjoitti:
Okei... Very Happy (Mun vastaus kaikkeen on näköjään okei Very Happy)

Heh, okei on ihan okei. Laughing
J0nn4

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   To 09 Huhti 2015, 07:32

Very Happy okei lol!
Näytä käyttäjän tiedot
J0nn4

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   To 09 Huhti 2015, 19:15

Yks ongelma visualisoinnissa on että en näe värejä ( oikeastaan mä en tiiä visualisoinko oikein.. mä näen kyllä mitä mun pitää visualisoida mutta se on tavallaan niinku jossain ajatuksen reunalla/ jonkun takana... Normaalia..? Question
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   To 09 Huhti 2015, 23:31

Kyl mie ainaki luulen että on ihan normaalia. En usko että on oikeaa tai väärää tapaa visualisoida. Harjoitus tekee mestarin ja niin pois päin Smile Jatka vaan etiä päin. Visualisoiminenhan on mielellä "näkemistä" tai jonkin asian ulkonäön ajattelemista, niin jos, lainaan, "näet mitä sun pitää visualisoida", oot ihan oikeilla jäljillä.

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
J0nn4

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Pe 10 Huhti 2015, 07:50

Okei Smile ( Taas se okeit Mad Very Happy )
Näytä käyttäjän tiedot
Kactus

Viestien lukumäärä : 11
Ikä : 13

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ma 22 Kesä 2015, 20:08

Mä itse noudattelin nuita ohjeita, mahdollisimman tarkasti, mutten kuitenkaan sokkona. Kuvittelin Felixin siihen eteeni. Ennen kun kokeilin tätä ensimmäistä kertaa, pyysin yhtä ystävääni, joka on hyvä piirtämään ihmisiä, piirtämään tulpani. Kerroin yksityiskohtaisesti, miltä Felix näytti. Kuva auttoi paljon sen visualisoimisessa. Felix on ihan tavallinen ihminen, jolla on ketunkorvat, joissa on valkoiset päät. Korvat tulivat sinne pään yläpuolelle. Sitten sillä on kauluspaita, jonka hiansuista näkyi pienet tassut ja sitten Felixillä oli häntä. Ja kaikki muut yksityiskohdat. Tuo auttoi todella paljon.Sitten vain kuvittelin sen eteeni ja katsoin yksityiskohtia joka kulmasta jne. En ole kuin vasta ihan alkutekijöissä, mutta kyllä se tästä lähtee! Smile
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ma 22 Kesä 2015, 20:14

{Ihminen jolla on ketunkorvat joissa on valkoiset päät....!!! <3}

Okei joo liittyy taas aiheeseen mutta toi sai hepulin :'D

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
olio
Admin

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ma 22 Kesä 2015, 21:16

ClianthaMiura kirjoitti:
{Ihminen jolla on ketunkorvat joissa on valkoiset päät....!!! <3}

Okei joo liittyy taas aiheeseen mutta toi sai hepulin :'D

Aww hajosin kans ääneen. Very Happy En aluks aatellu sitä noin mut nyt ku sanoit niin.. Mielikuva.
Wasabi

Viestien lukumäärä : 15
Ikä : 14

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   La 01 Elo 2015, 17:41

Elisa oli koko ajan kyselemässä jotain tyyliin:"voidaanko nyt alottaa visualisointi?" tai "millon alotetaan visualisointi?

[Elisa:No oikeesti!]

Näytä käyttäjän tiedot
Shadzerios

Viestien lukumäärä : 29
Ikä : 21

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Ke 05 Elo 2015, 07:56

Noh,... Lysirius kehittyi erittäin paljon itsenäisesti meikäläisen omasta hahmosta. Eli tuli elämään alitajunnallisesti. En oikein tiedä miten tuo on mahdollista, mutta asia selvä. xD

Darkenia aloin luomaan ihan itse, mutta hiljentyi puoleksi vuodeksi kunnes oikea hyperaktiivinen persoonallisuus tuli näkyviin. Nykyään se on oikein huomion ja lemmenkipeä koira. FD

Jack oli myös Lysiriuksen kanssa varsin itsenäinen ja muotoutui alitajunnallisesti. Nykyään miehelle on tullut useita muutoksia, kun uskaltautui antamaan meikäläiselle suunnittelu mahdollisuuden. Nykyään se vaihtaa itsekin vaatteita joka toisen päivän välein. xD
Näytä käyttäjän tiedot http://shadow-dragon14.deviantart.com/
univaje

Viestien lukumäärä : 14

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   Pe 07 Elo 2015, 22:53

Mä kysyn nyt täällä, kun tavallaan aiheeseen liittyy..

Mä aloitin joskus viime vuonna tulpan luomisen. Päätin sen ulkomuodoksi yhden pojan, jonka olen piirtänyt joskus (kuva ei siis esitä erityisesti ketään). Suunnittelin myös luonnetta jonkin verran.

Se kysymys tässä on nyt se, että kun haluaisin alkaa taas työskentelemään tämän tulpan kanssa (enkä pysty kuvittelemaan sitä mihinkään muuhun muotoon) niin voinko alkaa luomaan tulpaa vain ajattelemalla sen ulkomuotoa? Siten, että sen luonne kävisi ilmi vasta myöhemmin itsestään, omalla painollaan. Vai onko se luonne oleellinen ja pakollinen juttu heti alussa?
Näytä käyttäjän tiedot
ClianthaMiura

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   La 08 Elo 2015, 15:16

univaje kirjoitti:
Mä kysyn nyt täällä, kun tavallaan aiheeseen liittyy..

Mä aloitin joskus viime vuonna tulpan luomisen. Päätin sen ulkomuodoksi yhden pojan, jonka olen piirtänyt joskus (kuva ei siis esitä erityisesti ketään). Suunnittelin myös luonnetta jonkin verran.

Se kysymys tässä on nyt se, että kun haluaisin alkaa taas työskentelemään tämän tulpan kanssa (enkä pysty kuvittelemaan sitä mihinkään muuhun muotoon) niin voinko alkaa luomaan tulpaa vain ajattelemalla sen ulkomuotoa? Siten, että sen luonne kävisi ilmi vasta myöhemmin itsestään, omalla painollaan. Vai onko se luonne oleellinen ja pakollinen juttu heti alussa?

Luonteen voi ihan hyvin antaa muotoutua itsekseen, näin kävi kaikille omille tulpilleni vaikka suunnittelinkin pohjan millaisen luonteen heille haluaisin Very Happy

Minun mielestäni voi alkaa luomaan tulpaa ajattelemalla sen ulkomuotoa, kunhan muistaa ajatella sen olevan tulpa eikä vain piirros tai joku muu hahmo. Lisäksi tulpalle kannattaa puhella kaikenlaista, niin paljon kuin vain jaksaa Smile

Ja jos mieleen tulee joku luonteenpiirre kun ajattelet tulpaa, älä heti ajattele että se on sinun keksimäsi, vaan se voi myös olla tulpalle itsekseen ilmaantunut ja tulpa "kertoo" siitä sinulle, tai tunnet sen tulpassasi. Itselle tulee aika usein kaikkea mieleen, esim se että Desmond ei tykkää sipulista, ilman että tietoisesti ajattelen tai keksin sitä, ja ilman että tulpa erikseen sanoo.

|Misa|   05.12.2015
Näytä käyttäjän tiedot
Sponsored content

ViestiAihe: Vs: Kertokaa miten te loitte tulpanne?   

Kertokaa miten te loitte tulpanne?
Näytä edellinen aihe Näytä seuraava aihe Takaisin alkuun 
Sivu 1 / 1

Oikeudet tällä foorumilla:Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Tulpayhteisö :: Tulpayhteisö :: Yleistä keskustelua-
Siirry: